Hoe kan de mediaplayer de cd info weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indalo

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
149
:p Ik wil hier toch even het volgende kwijt
Er zijn op het web een aantal database die muziek info bevatten. Die info bestaat uit de gegevens van een origineel CD controleren met de gegevens die de klant ( laat ik het zo zeggen) aanbied ,onderstaande link is er een van.

Iedere Cd bevat een zogenaamde TOC dat is een tabel waar in de gegevens van de Cd staan. Dat wil zeggen het aantal tracks( nummers) en de lengte hiervan en de plaats op de cd waar het begint en stopt. Hier door kan een cd speler op zijn display aangeven dat de cd bv 12 liedjes bevat. Druk je nu b.v. op toets tien dan gaat de cd speler via die TOC naar de start (beginplaats) van track nr: 10. Die TOC word opgeslagen in een soort database en veel programma’s zo als media player maken daar dankbaar gebruik van.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat als je zelf een cd samenstelt je geen gegevens zult vinden. Als je dus een originele cd als een track kopieert en daarna van elkaar knipt lukt dat dan ook niet meer. De gegevens kloppen niet meer met bovenstaand verhaal.

Je kan wel en dat doe ik dan ook de gegevens vinden door gewoon op de cd titel of artiest in te voeren in die database
.
http://www.gracenote.com/prof_home.html

Met vriendelijke groette
DJ Indalo
 
Laatst bewerkt:
Indalo zei:
:p Als je dus een originele cd als een track kopieert en daarna van elkaar knipt lukt dat dan ook niet meer. De gegevens kloppen niet meer met bovenstaand verhaal.
Je kan wel en dat doe ik dan ook de gegevens vinden door gewoon op de cd titel of artiest in te voeren in die database
Hi Indalo,
Ik zie wat je bedoelt. Maar wat ik niet snap is waarom een CD als één track wordt gekopieert terwijl alle "rippers" met het grootste gemak de CD kopieren zoals die is, inclusief het opvragen van de gegevens per nummer?;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan