internet lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skarlion

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2003
Berichten
41
hi, ik heb een router met een kabelverbinding naar een xp comp en een draadloze verbinding naar mijn laptop. mijn laptop heeft internet maar op de comp lukt het me niet. heb netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, lukt nog steeds niet. internet opties lan settings alles niet aangekruist, zal moeten lukken tog? wat moet ik nog meer doen?
 
welke kabel provider??
zit de router er net tussen?
 
heb je een ip adres gekregen?

om dit te controleren ga naar start - uitvoeren - cmd - (in het zwarte venster) ipconfig intypen
nu zie je een aantal gegevens
waaronder ip adres
subnet en default gateway
 
Laatst bewerkt:
bassie0007 zei:
heb je een ip adres gekregen?

om dit te controleren ga naar start - uitvoeren - cmd - (in het zwarte venster) ipcondig intypen
nu zie je een aantal gegevens
waaronder ip adres
subnet en default gateway


Geen ipcondig maar: ipconfig
 
nou, het zit zo. alles werkte normaal, mijn draadloze and mijn normale, maar op een of andere manier doet mijn draadloze het nog steeds en de draadverbinding niet meer. geen ip adressen gegeven enzo
 
alle computers met nerwerk aansluiting met het ip 0.0.0.0 of ip nummers die beginnen met 169.xxx.xxx.xxx hebben geen verbinding met het netwerk en kunnen dus ook niet gebruik maken van de netwerk faciliteiten zoals internet etc.

dit kan komen door een kapotte netwerk kabel / connectoren
instellingen die onjuist zijn in de modem/router
instellingen die onjuist zijn op de pc zelf.

als je in een dosvenster "ipconfig /release" intypt en als hij dit heeft uitgevoerd "ipconfig /renew" en zou hij als het goed is de pc een nieuw ip adres moeten krijgen of zegt "kan de DHCP server niet vinden".

als je bovenstaande alinea wel lukt op de laptop dan is het een instelling op de pc zelf wat niet juist is


overgens weet je zeker dat je op je eigen draalose netwerk internet en niet toevallig op een onbeveiligd draadloos netwerk bij je in de buurt?
(als je je router/modem uit zet zou je geen internet meer moeten hebben op de laptop anders zit je dus op het draadloos netwerk van een ander;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan