Kaart 512 MB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Berichten
323
L.S.,
Mijn KODAK EasyShare C340 heeft een DS kaartje van 512 MB. Hoeveel foto's kan ik op dit kaartje kwijt ?
Alvast bedankt,
Eflux
 
Simpel rekensommetje maken.

Eerst kijken wat de grootte van 1 foto is, dan 512 delen door dat aantal...
 
Yep, en de omvang van 1 fotobestand ligt helemaal aan de instellingen die je hebt gedaan in je toestel.
 
Inderdaad, een foto gemaakt op een resolutie van 800x600 neemt minder MB's in dan een foto van 1600x1200.
 
erbicom zei:
Yep, en de omvang van 1 fotobestand ligt helemaal aan de instellingen die je hebt gedaan in je toestel.
Bedankt voor de reactie. Ik ga mij toch maar eerst verdiepen in de handleiding en kom zo nodig terug.
Bedankt en Grtz,
Eflux
 
Tha Devil zei:
Inderdaad, een foto gemaakt op een resolutie van 800x600 neemt minder MB's in dan een foto van 1600x1200.
Bedankt voor je reactie.
Ik pluis eerst nog eens de handleiding door en kom ik er niet uit dan zie je mij terug.
Bedankt en Grtz,
Eflux
 
In je handleiding zal weinig aan bestandsgroottes staan.

Het is een kwestie van uitproberen. Het snelste kun je dit doen door een paar keer dezelfde foto te maken en dan steeds de resolutie iets hoger zetten.

Dit heeft twee voordelen:
1. Je kunt zien op welke resolutie de foto er het mooist uitkomt.
2. Je kunt bij elke resolutie zien hoe groot de foto qua MB's is. Van daaruit kun je dus uitrekenen hoeveel je op een kaartje van 512MB kunt schieten.
 
Bedankt eenieder voor de hulpvolle reacties.:thumb:
Mijn "probleem" is nu gelukkig opgelost. Mijn toestel staat nu ingesteld op 5mp en daar kan ik nu wel heel veel foto's mee maken. Het is in ieder geval ruim voldoende voor de vacantie foto's. Schiet ik mijn kaart vol dan ben ik bang dat er niemand de rust en de moed heeft om alle foto's te bekijken.:D
Nogmaals bedankt en hou het rustig bij deze temperatuur.
Grtz Eflux
 
Mag ik je nog één advies geven?
Maak de foto's niet te groot, om de camera meteen maar op 5 megapixels te zetten is vaak nergens voor nodig en soms zelf onhandig bij het bestellen bij sommige foto afdrukcentrales.
Kijk maar eens bij Trekpleister.
Een kennis meende onlangs ook nog de camera uit voorzorg maar op het maximale aantal pixels te zetten "voor het geval dat" maar dat bleek nergens voor nodig te zijn.
Hij moest om de foto's te bestellen zelf alle foto's resizen naar het beschreven formaat.
Dit geldt niet voor alle afdruk centrales maar sommige hebben een limit wat betreft bestands grootte en formaat.
Houd daar dus rekening, voor een normale foto van 10x15 centimeter is 3 megapixel vaak meer dan genoeg.
Bij 5 of 6 megapixels kun je al snel een mooie A4 vullen. :)
 
Ik denk altijd maar zo, je kunt ze beter groter schieten en ze gaan resizen als je ze wilt laten afdrukken.

Je kunt sneller een foto verkleinen dan een foto vergroten (en scherp houden)
 
uhmmz, ik 'schiet' mijn foto's op 9miljoen pixels in RAW (circa 18mb per foto), gewoon omdat ik, zoals 'Tha Devil' ook al zegt, van een goede plaat kan je altijd wat maken, van een te klein (formaat) kan je niks groter maken (tenminste niet fatsoenlijk)
Bovendien, je weet nooit waarneer je 'het' plaatje schiet wat je wilt vergroten, als je dan eerst de instelling van de camera moet veranderen heb je grote kans dat het moment alweer voorbij is.
 
Daar ben ik het dus niet mee eens maar goed. :D
Ik heb zelf een Canon EOS 300D en moet er niet aan denken dat ik alles in 6 megapixels zou schieten, maar goed, meningen verschillen en TS mag er zijn voordeel mee doen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan