Xp installeren,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Berichten
238
Hallo,

Ik heb gisteren middag vista geinstalleerd op mijn computer, hij werkte goed, alleen mijn draadloze verbinding werkte niet, omdat mijn draadloze usb ontvnger een etech 802.11g WLAn niet geinstalleerd kon worden, ( waarschijnlijk omdat hij te oud is en vista niet ondersteund ) Maar nu wil ik XP terug installeren,

iK heb via mijn bios de cd van windows xp home kunnen starten, hij gaat dan alle bestanden naar de hd kopieren, als hij op 100% is moet hij de computer opnieuw opstarten, dit doet hij, maar dan krijg ik weer dat scherm van druk op een toets om de computer vanaf de cd te starten, ik druk dan nergenst op dan krijg je een paar puntjes te zien: .... en dan zegt hij

fout tijdens laden van besturingsysteem...

hij start dus niet op om xp te installeren... maar nu staat er dus geen besturingssyteem op, en kan dus niks meer met die computer.... Hoe kan ik dit oplossen?

Met vriendelijke groet
 
Download een bootdisk van win98 op de site van bootdisk.com.
Zet dit op een diskette en start je pc hiermee op.
Typ dan a:/format c: en dan wordt je pc geformatteerd en dan zal het nadien wel gaan met je cd van winxp.

Lees deze site: http://members.home.nl/wout.grotenhuis/Fdisk.html
 
Laatst bewerkt:
Download een bootdisk van win98 op de site van bootdisk.com.
Zet dit op een diskette en start je pc hiermee op.
Typ dan a:/format c: en dan wordt je pc geformatteerd en dan zal het nadien wel gaan met je cd van winxp.

Hij is geformateerd, dat is een optie bij de windows setup....

schijf formateren als / naar? ntfs bestandsvolume....
zoiets stond er

maar maakte niets uit, ik zal die oplossing van u ook eens proberen..
 
Denk dat je met de bootdisk van 98, en dan met fdisk, eerst de non dos partitie moet verwijderen, en dan met de XP cd opstarten, en opnieuw beginnen.

Als het goed is, kun je dat ook doen met de Vista dvd, de mbr is nu van Vista, die moet er eerst af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan