Spontaan opstarten na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
209
Het vinkje staat aan bij 'Slaapstand' in Energiebeheer. Als ik op op het toetsenbord op maan-knop drukt, gaat de PC op slaapstand. Echter, als ik mijn PC een tijdje achterlaat, gaat hij terug opstarten zonder dat ik iets heb gedaan. Ik heb alle instellingen in Energiebeheer nagekeken, maar ik kan niets vinden wat zorgt voor spontaan opstarten na Slaapstand. Normaal gesproken moet de Slaapstand toch uit staan totdat je op aan/uit knop drukt?
 
Standby Slaapstand?

Kuifje
Het lijkt er op dat je de "standby" aan hebt staan. Dan ontwaakt de PC bij de minste beweging van de muis of het keyboard. In energie beheer moet je niet alleen de slaapstand aanzetten maar op het tabblad geavanceerd ook de actie selecteren die de PC in de "Slaapstand" zet bij gebruik van de Uitknop.
De Standbytoestand is niet safe want als de spanning weg zou vallen is de boel niet opgeslagen en krijg je problemen. In de Slaapstand worden alle gegevens opgeslagen en bij herstart vanuit de HD weer opnieuw gestart op exact hetzelfde punt als vóór het uitzetten.

Waarschuwing: Wil je een backup maken gebruik dan nooit de Hibernation of Slaapstand maar schakel geheel uit. Anders kun je niet restoren.
 
Laatst bewerkt:
Mocht het euvel niet veroorzaakt worden door je muis, controleer dan eens of Wake up on Lan ook geactiveerd is in het bios, dat kan ook nog een oorzaak zijn.
 
Mocht het euvel niet veroorzaakt worden door je muis, controleer dan eens of Wake up on Lan ook geactiveerd is in het bios, dat kan ook nog een oorzaak zijn.

Hoe kom ik in BIOS? Met F10 kom ik in Herstel, DELETE heeft geen functie meer tijdens het opstarten.
 
Het hangt van je PC af welke toets je moet indrukken voor je BIOS soms is het F1 of F10 of Delete. Zoek met Aida 32 of Everest (identiek, gratis software) naar het type moederbord
Dan zoek je op het net naar de fabrikant en de support naar een handleiding motherboard.
 
Als ik op slaapknop van de toetsenbord druk, gaat ie slapen. Als ik de muis beweeg of op de toetsenbord druk, blijft ie toch slapen. Dus het is toch niet in standby. In de instellingen staat ook bij 'Als ik de slaapknop van de computer druk', staat daar inderdaad op Slaapstand.

Als ik start/computer afsluiten en op shift druk, komt Slaapstand verschijnen. Als ik hierop klik, gaat ie in slaapstand en wordt hij pas weer wakker als ik op aan/uit van de PC druk.

Ik kan over de bios van mijn pc niet vinden hoe ik daarin kom. Aangezien de Slaapstand in menu start/computer afsluiten (voorlopig) goed werkt, kan ik deze gebruiken en is het probleem opgelost.

Toch bedankt voor de hulp!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan