Internetten zonder dat de pc's elkaar kunnen zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

JadeKelly

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2005
Berichten
19
Hallo allemaal,

Momenteel maak ik met een desktop pc gebruik van draadloos internet via KPN met zo’n kpn experia box. Nu wil ik een laptop gedraad op de kpn experia box aansluiten, maar zonder dat beide computers elkaar kunnen zien, maar je op de laptop wel gewoon kan internetten. Daarbij wil ik niet dat de bezochte internetpagina’s van de desktop pc op de laptop weergegeven worden in het internetbalkje.

Is dit mogelijk?

Misschien nog van belang te melden, de desktop pc is via windows beveiligd met een wachtwoord bij aanmelding op de pc.

Gr.
 
Laatst bewerkt:
werkgroep

Hoi,

Verbeter mij als het niet goed is maar is het niet gewoon heel simpel beide pc's in een andere werkgroep zetten?

Groetjes,
Danny
 
Weet niet wat je bedoeld dat je op de andere comp kunt zien waar je op bent geweest of bent, dat kan namelijk niet zomaar, en dan alleen nog de geschiedenis.

En als je niets instelt om te delen, dan is dat toch goed.
 
Hoi,

Verbeter mij als het niet goed is maar is het niet gewoon heel simpel beide pc's in een andere werkgroep zetten?

Groetjes,
Danny

Dan verbeter ik je hierbij. Het maakt helemaal niks uit wat de naam van de werkgroep is
 
Bedankt voor de reacties!
ik dacht dat zodra de laptop en pc via de kpn experia box met elkaar verbonden worden ze automatisch in 1 netwerk geplaatst worden. Maar dat is dus niet zo.
Om dit in 1 netwerk te krijgen moet het dus zo ingesteld worden?

Gr.
 
Ze komen in dezelfde iprange dus feitelijk zitten ze in 1 netwerk
 
Maar als je niks deelt maakt het toch niks uit dat ze elkaar kunnen "zien"? Je kan toch niks met die informatie.

De geschiedenis van beide pc's blijft gewoon op die pc's apart. Het blijven gewoon stand alone pc's met een aansluiting op een router.
 
Ik ken die experia box niet. Is dat een soort router?
Maakt eigenlijk ook niet veel uit. Als je via een router naar internet gaat dan houdt de router het netwerkverkeer van en naar internet in de gaten via een vertaaltabel. Hij onthoudt welke aanvraag van welk IP adres kwam en geeft het antwoord terug aan datzelfde IP. Als je nu 1 PC hebt die aan een internetmodem hangt en dus de internetverbinding maakt, dan kan je op die PC ook internet connection sharing aanzetten. In wezen draai je dan op die PC een programma dat als router functioneert en datgene doet wat ik hierboven beschreef. Politieagent of verkeerslicht spelen voor vraag en antwoord zodat het juiste antwoord bij de juiste aanvrager terecht komt.

In beide gevallen kan de een niet zien wat de ander in zijn/haar browser ziet. Tenzij je een netwerklogger inschakelt... maar waar ben je dan mee bezig.
 
Okay duidelijk. De vraag was al opgelost hoor ik was de status alleen vergeten aan te passen.

Ik wou dit weten omdat we sinds kort een nieuwe huisgenoot hebben die dus ook gebruik wou maken van het internet. Ik voelde er alleen niet zoveel voor dat die gene dan ook meteen in al mijn prive bestanden kon gaan etc. Zodoende de vraag. Maar we werken nu dus met laptop en pc op die experia box (router) en zonder dat we “last” van elkaar hebben. Dus er is niets aan de hand :)

Groeten,
Jade
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan