"een van de netwerkkabels niet aangesloten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

sevas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
3
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een router geinstalleerd om internet te delen. Internet van UPC. De router is Linksys BEFSR41. Op de router zijn 2 computers aangesloten. De ene computer heeft een VIA Compatable Fast Ethernet Adapter (netwerkkaart), de andere Realrek RTL8168/8111 PCI-E gigabit Ethernet NIC.

De router is geinstalleerd en het internet werkt. Maar het probleem is dat ik elke keer een ballonnetje krijg met de tekst "een van de netwerkkabels is niet aangesloten".

Ik heb verschillende dingen geprobeerd om dit probleem op te lossen. Kabels aandrukken, andere kabels, software geupdate, type verbinding veranderen (half - full duplex en dergelijke..) Het probleem blijft echter bestaan. De tijd tussen het verschijnen van de ballonnetjes is onregelmatig. Soms om de paar minuten, dan weer om het kwartier, maar iig heel vaak. Het internet ligt er dan heel even uit en herstelt zich dan weer vanzelf. MSN messenger heeft hier meer moeite mee.

Heeft iemand nog ideeen hoe ik dit probleem op kan lossen?
 
Is het ballonnetje niet toevallig van een netwerk aansluiting van op moederbord ?
Meestal zit daar ook een netwerkkaart op geintegreerd.
 
Zou kunnen.. ik ben onlangs verhuist dus kan er wat in de computer gebeurd zijn.. Maar dat verklaart niet waarom het bij de andere computer ook gebeurd, die staat al een hele tijd op dezelfde plek..
 
Als je meerdere netwerkkaarten op een PC hebt en je hebt er maar 1 in gebruik en je hebt aangegeven dat je dit pictogram wilt zien is het logisch dat je van de netwerkaansluitingen die niet in gebruik zijn een melding krijgt.

Ik heb er nu ook één, er staat hier een rood kruis doorheen.
netwerk.jpg
 
Ik heb maar 1 netwerkkaart per computer.. Het probleem is dat als het ballonnetje verschijnt, het internet er ook een paar seconden uit ligt. Messenger heeft de meeste moeite met dit omdat ik dan telkens opnieuw moet inloggen en berichten misloop..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan