wireless internet werkt prima, wired heeft time-outs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Den70

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
10
Ik heb me al het leplazerus gezocht op forums en ik heb gegoogled tot ik een ons weeg........ maar het helpt me niet echt verder bij dit probleem. Je zou dit ook als een netwerk- of een routerprobleem kunnen zien maar dit leek me vooralsnog de meest toepasselijke plaats voor deze vraag :)

Allereerst mijn een situatieschets van mijn netwerk:

Ik heb een UPC/Chello extreme internetverbinding
Asus Wireless Router: DHCP, NAT, beveiliging is redelijk standaard ingesteld
pc A: Win XP Pro, bedraad aangesloten (twee netwerkkaarten aanwezig)
pc B: Win XP Pro, wireless Asus kaartje
NAS-server (Synology) met bestanden

Die wireless kaart van pc B zat eerst in pc A en deed het daar prima: surfen, ftp en het bereiken van de NAS-server verliep allemaal vlekkeloos. De wireless kaart zit nu in pc B en ook daar doet deze het prima.

Dan nu pc A. Er zitten daar twee netwerkkaarten in en met BEIDE kaarten kan ik de pc zonder probleem aanmelden bij de router. Met een vast IP of via DHCP: lukt allebei. Ook het interne netwerk is bereikbaar.

Problemen komen er zodra ik wil gaan surfen of wil uploaden via ftp. Surfen gaat bij tijd en wijle supersnel maar soms lijkt de verbinding ook in ene weg of duurt het laden van een pagina in ieder geval eeuwen.
Bij het uploaden heb ik pas echt goed problemen want aanmelden lukt nog wel maar zodra de directory listing moet worden opgehaald krijg ik de melding:

"Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord"

Het lijkt erop alsof er zowel bij het surfen als ftp-en een soort van time-out optreedt wat bij het uploaden tot gevolg heeft dat er geen contact gemaakt kan worden.

Ik heb al van alles geprobeerd:
- beide netwerkkaarten softwarematig deinstalleren/opnieuw configureren
- nieuwe kabel gekocht.
- duplexinstellingen wijzigen
- pingen, ik heb zowel intern als extern geen problemen om bijv. 40x te pingen
- ftp-instelling op "passief" gezet (hoewel dat het surfprobleem niet oplost)
- middels ipconfig de dns cache geleegd.

Het vreemde eraan vind ik dat alles draadloos zonder problemen functioneert. Op pc B kan ik namelijk alles. Dit terwijl een draadje lijkt me toch zekerder lijkt. En het lijkt me sterk dat twee netwerkkaarten in één pc stuk zijn. Is er een instelling die ik over het hoofd zie? Ik snap hier echt niets van eigenlijk
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een wired en een wireles netwerkkaart op 1 computer.
Ik heb van 1 kaartje de tc/ip instelling verwijderd en dat werkte.
 
Zoals je de vraag stelt heeft het probleem meer van doen met de interne verbinding, dan met de verbinding naar het internet toe.
Daarom dat ik de vraag naar de huidige sectie heb verplaatst.
 
Zet 1 van de 2 netwerkkaarten in PC A eens uit. Je hebt kans dat windows met twee werkende kaarten (ook al zit de kabel er niet in bij een van de twee) de weg kwijt raakt.

Vraag me niet het hoe en/of waarom maar bij mijn vader raakte zijn comp ook van slag met twee netwerkkaarten erin.
 
Als je 2 netwerkkaarten uit 1 PC tegelijk op 1 router aangesloten hebt, dan zal de PC altijd de snelste route kiezen.
De ene seconde kan het zijn dat het netwerkkaart #1 is die de snelste is, maar net de andere seconde kan het zijn dat netwerkkaart #2 het snelste pad geeft.
Daardoor kan de computer compleet van slag raken en dan helemaal zijn verbinding kwijt raken.
 
Er is idd ook maar één netwerkkaart met een UTP-kabel aangesloten, anders vraag je om problemen idd. De andere kaart heb ik softwarematig uitgeschakeld.
De ene kaart zit onboard dus die kan ik er fysiek niet eens uithalen en dat heeft ook niet mijn voorkeur. Ik heb bij de ander TCP uitgevinkt (kan TCP niet verwijderen) maar dat helpt niet.

Toevoeging: ik zag net in de BIOS dat ik de onboard-kaart helemaal kan uitzetten. En aangezien dat toch weer iets meer rigoreus is dan softwarematig uitzetten of de-installeren heb ik dat dus maar even geprobeerd.
Ik dacht even (heel even........) dat dat hielp want vlak na het opstarten kon ik ineens weer gebruik maken van ftp. Maar helaas, nu vijf a tien minuten later is het weer hetzelfde liedje : "connection timed out"...... :-( Vreemd want het enige wat ik gedaan heb is deze pagina opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Het is nu weer een aantal weken later en het blijft op en af met de verbinding. Het lijkt soms toch op een soort time-out. Als ik de eerste pagina oproep is er geen probleem maar zodra ik even bezig ben met internetten duurt het soms weer eeuwen voordat een site op mn scherm komt. En daarna lijkt alles dan weer even normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan