Photoshop kleur wegfilteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
544
Hallo allemaal:thumb:

Ik heb een probleempje, ik wil namelijk een logo transparant maken, maar de 'snelle selectie' tool vn phtoshop lukt het niet zo goed, dus wil ik graag een warte kleur weg filteren ( met een kleine afwijkingen van het zwart) maar kan het nergens vinden.

Of weten jullie misschien een beter idee?
Het logo:

(het is dus de bedoeling dat allen soldier of fortune II blijft staan)

Alvast super bedankt:D:thumb:
 
Hoi,

Je kunt bijvoorbeeld gaan naar Selection > Color Range om alleen een bepaalde kleur te selecteren. Maar, de beste manier om die tekst daaruit te krijgen (aannemend dat je de originele psd niet hebt) is m.i. met de Pen Tool. Hiermee moet je de hele text omringen, dan converteren naar selectie, dan kan je er mee doen wat je wil. Dit vergt wel heel wat werk maar het geeft het beste resultaat.

Je kunt overigens sommige delen (zoals stukken van het groen) gewoon selecteren en deleten, dan heb je daar geen lastg meer van.
 
Laatst bewerkt:
welke photoshop gebruik je?
 
welke photoshop gebruik je?

cs3 :)

Hoi,

Je kunt bijvoorbeeld gaan naar Selection > Color Range om alleen een bepaalde kleur te selecteren. Maar, de beste manier om die tekst daaruit te krijgen (aannemend dat je de originele psd niet hebt) is m.i. met de Pen Tool. Hiermee moet je de hele text omringen, dan converteren naar selectie, dan kan je er mee doen wat je wil. Dit vergt wel heel wat werk maar het geeft het beste resultaat.

Je kunt overigens sommige delen (zoals stukken van het groen) gewoon selecteren en deleten, dan heb je daar geen lastg meer van.
Die groeter stukken zijn idd makkkelijk te delaten, maar het zwarte opp. lijkt me makkelijk weg te filteren, ik zal die color range eens proberen...
 
Laatst bewerkt:
bij het balkje aan je linkerkant staat ergens een icoontje als een lasso het heet lasso tools is wel veel werk maar dan heb je ook wat zoals Jelly zei
 
Het is ondetussen gelukt met dat kleur bereik selecteren bedankt:thumb:
 
Oké mooi. :)
Zet je de vraag dan op opgelost?


@Wufu: Dat is ook een werkje ja, maar dan lijkt de Pen Tool mij een betere optie (voor een volgende keer, 't is al opgelost) want dan bewaar je de selectie. Als je met de Lasso een foutje maakt, ben je hem kwijt. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan