Draadloze verbinding router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mujahid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2008
Berichten
4
Ik heb zelf geen internet thuis, maar die deel ik al enige tijd met me overburen ( is me broer namelijk), maar het signaal is niet egt sterk en is beetje traag. Er is mij gezegd dat ik het beste een draadloze router moet proberen dan zou het wel lukken. Maar welke router is nou het beste als er een afstand van 20-30 meter overbrugd moet worden en dat de verbinding goed is zonder onderbrekingen of storingen endergelijke. Hoop dat het een beetje duidelijk is en snel een antwoord heb om het probleem op te lossen.
 
Je kunt ook proberen om de antenne die op de Modem/Router zit van je broer te vervangen voor betere. Bij veel routers of modems kun je de antenne er namelijk af schroeven en vervangen door betere.

In je melding vermeld je helaas niet wat je broer nu heeft staan Router of ADSL Modem.

Ook kun je voor bepaalde routers de firmware vervangen door een alternatief en middels deze firmware kun je het draadloze signaal een stuk versterker.

o.a met DD-WRT (http://www.dd-wrt.com) kun je dit doen. Deze firmware kun je op veel routers installeren en zou als je router voorkomt op de lijst ook als optie kunnen nemen.
Site is soms alleen wel erg traag of slecht bereikbaar dus je moet het soms blijven proberen.

Op de site staat een uitgebreide lijst welke routers deze software kunnen draaien. Lees je wel goed in aangezien er een kans bestaat dat de router niet meer wil starten en je aardig wat truukjes moet doen om hem weer aan de gang te krijgen. In het forum kun je ook zoeken op jullie router en kijken wat de gemiddelde ervaringen zijn voor het upgraden.

Het is zeker niet moeilijk om te doen maar als je weining kennis hebt is deze optie mogelijk te link om te proberen.

Jij kunt wel een router plaatsen maar daar zul je niet veel mee opschieten denk ik. Het signaal wat wordt uitgezonden blijft even sterk als nu dus of je nu een router dit laat oppakken of jouw PC zal niet vele verschillen.
 
Me broer heeft een adsl verbinding en de modem is een speedtouch.
 
20 meter kun je overbruggen zonder dat er wat tussen staat, dus in een woonwijk kun je het vergeten geeft altijd problemen.
En wat betreft draadloze router heeft geen zin als je nu al geen goed signaal hebt.
Je zou een grotere antenne kunnen plaatsen bij je broer maar of het veel uithaald is de vraag.
Je kunt een prima verbinding krijgen maar dat kost een paar centen, zie onderstaande site.

http://www.wifishop.nl/products/draadloos-netwerk-buiten/
 
20 meter kun je overbruggen zonder dat er wat tussen staat, dus in een woonwijk kun je het vergeten geeft altijd problemen.
En wat betreft draadloze router heeft geen zin als je nu al geen goed signaal hebt.
Je zou een grotere antenne kunnen plaatsen bij je broer maar of het veel uithaald is de vraag.
Je kunt een prima verbinding krijgen maar dat kost een paar centen, zie onderstaande site.

http://www.wifishop.nl/products/draadloos-netwerk-buiten/

De afstand is zo'n 20 meter max. Hij woont naast ons maar zit een parkeerplaatsje tussen begrijp je. Ik heb nu wel signaal maar is niet egt uitstekend. Dus wil eigenlijk een sterker signaal hebben. Zodat ik op me laptop en op me ps3 online kan gaan.
 
Je kunt nog proberen om de Speedtoch eens te verplaatsen. Hoe hoger deze staat hoe beter voor het signaal.
 
Je kunt nog proberen om de Speedtoch eens te verplaatsen. Hoe hoger deze staat hoe beter voor het signaal.

Hij staat al op 3hoog. Woont in een appartementje namelijk precies naast me huis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan