PC met laptop verbinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

kartingfreak

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
45
Hey,

Ik ben onlangs verhuisd en heb een draadloos netwerk in elkaar gestoken, maar nu kan ik niet met mijn desktop op het internet.
Nu is mijn vraag...aangezien mijn laptop draadloos internet heeft en heeft dus een vrije
RJ-45 poort open staan.
Kan ik met een UTP kabel mijn laptop en mijn andere pc verbinden en zo de internet verbinding van de laptop met de desktop delen?
Op mijn laptop heb ik windows vista home en op mijn andere pc heb ik windows XP sp2.

Zoja...HELP mij :p
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als jij een draadloos netwerk hebt, neem ik aan dat je ook een router hebt.
Waarom dan zo'n ingewikkeld verhaal door je pc met je laptop te verbinden om een internetverbinding te krijgen ......
Moet je altijd je pc aanzetten om met je laptop op internet te kunnen :shocked: :rolleyes: :shocked: :rolleyes:
 
het is zo omdat mijn kamer op het 1ste verdiep staat en de router op gelijkvloers en mijn ouders willen geen geld uitgeven om een kabel door het huis te laten trekken daarom dat ik met deze oplossing kom :S
Voor mij is het geen probleem om elke keer mijn laptop aan te doen, maar ik wil er gewoon voor zorgen dat ik internet heb op mijn pc.
 
Waarschijnlijk is het makkelijker en goedkoper om een USB-adapter te kopen. Deze installeren op je desktop. En je hebt 2 computers die draadloos en onafhankelijk van elkaar op internet kunnen. Natuurlijk kun je ze ook als netwerk laten functioneren.
Groeten Martin
 
Waarschijnlijk is het makkelijker en goedkoper om een USB-adapter te kopen. Deze installeren op je desktop. En je hebt 2 computers die draadloos en onafhankelijk van elkaar op internet kunnen. Natuurlijk kun je ze ook als netwerk laten functioneren.
Groeten Martin


hiermee ben ik het volledig eens, zo heb ik het thuis ook ingesteld. 2 pc's met elkaar verbinden is nou niet bepaald de beste optie om iop de 2e pc internetverbinding te krijgen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan