Nieuwe PC Vista of XP Office 2003 of 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Hallo ik sta op het punt een nieuwe pc te kopen. Op dit moment heb ik XP en Office 2003, maar het is tijd voor een nieuwe.

Nu hoor ik veel verhalen over een trage Vista en wat al niet meer. Ik koop in ieder geval een desktop dus geen notebook. Scheelt al weer. Toch nog de vraag kan ik Vista met een gerust hart nemen en waar moet ik op letten bij mijn aankoop.

Office 2007 is ook al zo'n dobbertje. Velen zweren nog steeds bij Office 2003 omdat ie logisch in elkaar zit.

Wie kan mij enig advies geven. Alvast mijn dank!!
 
Ik weet niet of vista zo traag is.
Ik heb een laptop met viasta business en dat werkt perfect.
office......waarom niet openoffice....daar kun je ook die doc bestanden en dergelijke mee openen...1 voordeel het is gratis.

vista kan best hoor.......
 
Je kunt prima vista nemen, ik zou dan toch minstens een dual core en 2/3gb werkgeheugen erin doen. En ook zou ik minstens vista home premium nemen en niet basic.

Vista is opzich niet heel traag, je kunt ook nog een minder intensief thema installeren waardoor het laden sneller gaat. Er zijn veel tips op internet voor het versnellen van vista.
 
Hmm premium neem ik zeker maar voor mij geen dual maar quod of hoe dat ook heet. Ben geen gamer dus dat leek me handiger...............maar hoe zit het met Office 2007?
 
office 2007 moet je wel oppassen hoe je het opslaat.
als je documenten deelt dan kan het wel eens fout gaan.
iemand met 2003 kan geen 2007 bestanden openen.
 
Ik heb een dual-boot systeem XP/Vista. Onder XP heb ik Office 2003 en onder Vista heb ik Office 2007.
Nu na zo'n jaar gebruik van allebei, mijn mening: (systeem is Pentium 4- 3GHz, 2GB, 256MB video kaart)
- Vista en XP zijn bij mijn toepassingen even snel
- Vista en XP zijn even stabiel
- Vista ziet er mooier uit (niet alleen Aero want dat is nutteloos) maar alles
- Vista is waarschijnlijk veiliger
- Vista ondersteunt geen oude printers, scanners en PDA's (lastig voor mij)
- de Zoekfunctionaliteit onder Vista is geweldig en de reden om over te stappen, maar je moet je wel aanleren om het te gaan gebruiken.
Tav Office:
- Je hebt leertijd om aan 2007 te wennen maar dan is het sneller in het gebruik (minder toetsen) en vooral layouts zijn sneller en makkelijker te veranderen.
- je kan instellen om standaard als .doc .xls en .ppt te saven, dan is het probleem van puppie weg. Overigens kunnen 2003 gebruikers een tooltje downloaden waarmee 2007 documenten (.docx etc) gelezen kunnen worden.

Al met al: gewoon Vista met 2007 doen!
 
Hmm premium neem ik zeker maar voor mij geen dual maar quod of hoe dat ook heet. Ben geen gamer dus dat leek me handiger...............maar hoe zit het met Office 2007?

Daar hoef je ook geen gamer voor te zijn. Een beetje PC en zeker met Vista heeft gewoon een DUAL CORE nodig voor en beetje prestaties.
Ik zou hem maar wel nemen als ik jou was.

Quad is naar mijn idee ook overdreven.
 
Ik zou voor vista en 2007 gaan want vista en 2007 zijn nieuw en als xp een soort van verdwijnt(zal nog lang niet zo zijn maar toch) dan weet je wel hoe vista werkt en het is gewoon nieuwer(niet dat dit een echte reden is). de meeste mensen vinden vista slecht en het werkt niet goed, maar bij mij werkt het prima. en 2007 is gewoon even wennen maar na een weekje weet je wel hoe je alles moet doen enzo, net zoals bij vista.

maar aan de andere kant de meeste computers(voor al school/bedrijven) gebruiken nog gewoon oudere versies dus dan is office 2003 handig want dan vergeet je weer op te slaan in 1997-2003 formaat en dan werkt sommige onderdelen niet meer( had ik gisteren met power-point presentatie maken waren de kleurtjes heel raar geworen) dus dan zou ik voor 2003 gaan als je die nog op een cd heb staan want het is zonde om 2007 aan te schaffen als je nog 2003 in de kast heb liggen

groetjes pascal dit was mijn info:p
 
Nog even een ander vraagje het scherm. Wilde een 20 inch scherm nemen (breedbeeld).

Groot genoeg? Ga er geen films mee bekijken.........
 
als je er ruimte voor hebt.....zou ik het doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan