1 Laptop en 2 desktops in 1 netwerk .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjekukel

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
63
Ik heb twee bedrade desktops onder XP en 1 Lan Laptop onder vista op een KPN experiabox aangesloten. Het Modem een speedtouch 780 dus, ziet wel twee netwerken.
Een bedraad en een draadloos netwerk.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik deze twee met elkaar verbonden krijg ?
In de help informatie van alle apparaten vindt ik hier niets over terug.
Ik heb printer en bestandsdeling al open gezet.
de oplossing zal wel voor de hand liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar
Wie o wie kan me hierbij de oplossing geven ?

Vr groet Piet.
 
Heet het netwerk op alle 3 de computers Workgroup? XP heeft als standaardnaam MS_home en Vista maakt als standaard gebruik van Workgoup.Ze ze dus alle drie op Workgroup.
 
Heet het netwerk op alle 3 de computers Workgroup? XP heeft als standaardnaam MS_home en Vista maakt als standaard gebruik van Workgoup.Ze ze dus alle drie op Workgroup.

Hartelijk dank, Ik heb inmiddels de namen van de XP machines aangepast,
In het netwerkcentrum van Vista blijft dit bedrade netwerk onzichtbaar.
Net als trouwens het draadloze netwerk niet gezien wordt door het XP netwerk.
Hoe kan ik trouwens de naam van het Vista netwerk wijzigen ?
Er staat me bij dat ik dat bij mijn pogingen om zelf e.e.a. voor elkaar te krijgen heb veranderd.
Nu vindt ik de instelling niet meer terug.
Oh ja de laptop die ik PC van Piet heb genoemd heet in de Speedtouch unknown machine
 
Er zijn zo gruwelijk dingen te verzinnen voor het troubleshooten van dit probleempje. Ik heb een beter plan: open de Help functie onder de Startknop van Vista en eenmaal geopend, type in het zoekvak :

Thuiscomputers waarop verschillende versies van Windows worden uitgevoerd in een netwerk onderbrengen

(de zin hierboven kopieren en plakken op de zoekregel zal wellicht sneller gaan..............)

Kijk wat Vista je vervolgens allemaal voor troubleshoot en checkopties biedt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan