bureaublad laad niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

caro91

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
28
Hallo,

Mijn computer heeft net een flink aantal virussen over zich heen gehad die ik uiteindelijk verwijderd heb met SAS (Super Anti Spyware). Zelfs toen de computer nog een virus had had ik het probleem dat het bureaublad niet wou laden bij het opstarten van windows.

Een vriendin van mij raade mij toen aan via crtl>alt>del>nieuwe taak>explorer.exe het bureaublad te laden. Dat heb ik toen gedaan. Toen later was de computer helemaal in de war door een registerfout. Toen werkte crtl alt del ook niet meer. Na opnieuw te hebben opgestart werkte ctrl alt del weer en heb ik de registerfout met ccleaner hersteld.

Maar nu heb ik nog steeds het probleem dat het bureaublad niet wil laden.
Alleen met explorer.exe.

Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt.

Oh en net toen ik opstartte begon hij weer opnieuw met opstarten en kreeg ik een zwart scherm met veilige modus en windows normaal starten enz. Toen ik windows normaal starten koos deed hij het gewoon weer, maar nog steeds geen bureaublad. Ik weet niet of dit er ook iets mee te maken heeft, maar het leek me raadzaam erbij te vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Je windows is waarschijnlijk nog steeds erg in de war van alles wat er gebeurd en ik denk dat nog steeds het virus dat dit mogelijk eroorzaakt, misschien nog niet eruit is.

Als je steeds handmatig explorer.exe moet opstarten, kun je het volgende proberen:
Nog een keer scannen maar gebruik een ander scanprogramma, zoals malwarebytes bijvoorbeeld (www.mallwarebytes.org)
En kijk of je nog dingen vind.

Als je nog steeds problemen heb met explorer.exe, dan kun je bijvoorbeeld dit doen:
Open m even handmatig, zodat je je buroblad te zien heb,
ga naar start-->uitvoeren en typ: msconfig
Kies voor het tabblad Opstarten.
Vink alles uit, en start je pc opnieuw op en kijk of het nu wel automatisch goed komt.
Als dat het geval is, het is even een werk, vink dan 1 voor 1 alles aan, en kijk steeds of bij het opstarten het probleem zich weer voor doet.


Makkelijker voor jezelf is misschien, en dan ben je zeker dat alles goedkomt, je bestanden backuppen, en scannen met een andere computer alvorens de volgende stap onderneemt (je kan eventueel een virus mee backuppen).
Schijf formateren en windows er opnieuw opzetten.
 
Je windows is waarschijnlijk nog steeds erg in de war van alles wat er gebeurd en ik denk dat nog steeds het virus dat dit mogelijk eroorzaakt, misschien nog niet eruit is.

Als je steeds handmatig explorer.exe moet opstarten, kun je het volgende proberen:
Nog een keer scannen maar gebruik een ander scanprogramma, zoals malwarebytes bijvoorbeeld (www.mallwarebytes.org)
En kijk of je nog dingen vind.

Ik ben nu met malware aan het scannen en die vind idd het een en ander.
Ondertussen krijg ik ook allerlei alerts van AVG over virussen.
Dus mogelijk heb je wel gelijk wat dat betreft.
Ik ga kijken of dit het probleem gaat oplossen.
 
Als je op ctrl alt del druk.
krijg je dat wel te zien?
zo ja, druk dan op uitvoeren en typ dan : explorer.exe

ik hoop dat ik je geholpen heb
 
Hallo,


Een vriendin van mij raade mij toen aan via crtl>alt>del>nieuwe taak>explorer.exe het bureaublad te laden. Dat heb ik toen gedaan. Toen later was de computer helemaal in de war door een registerfout. Toen werkte crtl alt del ook niet meer. Na opnieuw te hebben opgestart werkte ctrl alt del weer en heb ik de registerfout met ccleaner hersteld.

Dat is in het begin al gezegt;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan