pc als switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
210
beste lezers,

Mijn broertje heeft een ps3 op zijn kamer staan. nou wil hij deze aansluiten op het internet via de ethernet aansluiting.

nou heeft hij niet de mogelijkheid om een kabel door het huis te gaan trekken en wil hij het liefst ook geld besparen op het kopen van powerline adapters.

nou heeft hij op zijn kamer een computer staan die verbonden is met het draadloos netwerk in het huis. Deze computer heeft ook een standaard netwerk kaart. ik vroeg mij af of het mogelijk was om de internet verbinding die hij op zijn pc "ontvangt" via zijn wlan kaart te koppelen aan zijn gewone netwerk kaart. dus eigenlijk zijn gewone netwerk kaart te gebruiken als een switch/hub.

Mvg en bij voorbaat bedankt!,

Hollander
 
Zoek op Internet naar ICS danwel de volledig uitgeschreven term: Internet Connection Sharing

Dus om je vraag te beantwoorden: In principe kan het dus wel, maar er zijn wat beperkingen m.b.t. het netwerk waarmee verbonden wordt.
Even wat concreter: Als het draadloze netwerk 192.168.0.x adressen bevat, dan gaat het niet werken, want dat wordt ook gebruik in het bedrade netwerkje. Je zou in dat geval het draadloze netwerk op een andere reeks moeten brengen, zoals 192.168.1.x of 192.168.2.x etc.

Voor ICS onder XP: uitleg
Voor ICS onder Vista: uitleg

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan