Eens per jaar moet ik van een foto van een beeld de achtergrond verwijderen. Dat probeer ik altijd in ADOBE cs probeer versie, ik heb nu Adobe Photoshop CS4. Ik ben dus geen echte adobe gebruiker en snap er eigenlijk helemaal niets van. Ik heb nu versie cs4. Wie kan me op een eenvoudige wijze vertellen hoe ik óf een subject uit de foto haal
óf doodeenvoudigweg de achtergrond kan wissen. Echt eenvoudig want in de handleiding ben ik na de eerste regel al vertrokken omdat die toch duidelijk bedoeld is voor ervaringsmensen. Ik snap er althans helemaal niets van en vind het woord en zinsgebruik van een andere planeet of alleen voor ingewijden. Wie helpt????
egkok
Hoe ziet het symbool er dan uit ??
egkok
hier in heel basic wat het doethet omringt het object wat je wilt en dan kan je met rechtermuisknop en dan select inverse de achtergrond selecteren en dan op DEL
![]()
Die pakt sowieso niet het subject daar heb je dus helemaal niets aan, alleen maar delen van de afbeelding en ook nog van de achtergrond. Ik moet het object randscherp uit de achtergrond krijgen en ik ben nog nooi iemand tegen gekomen die me dat kon uitleggen en ook uit de help afdeling vind ik geen bruikbare info terwijl het gewoon heel makkelijk moet kunnen. Die magnetische lasso is ook al zoon hulpstuk waar je niets aan hebt ben je er bijna gaat er nog een stuk uit je subject
egkok
trouwens als je die magnetische lasso hebt geselekteerd hoe kan je die selektie weer uitschakelen???Ik word echt helemaal gek van dat programma...
egkok
dat lassootje gaat echt niet weg ik moet de foto gewoon verwijderen!!!
egkok