Bestanden overzetten via Seriele Poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slaz

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Berichten
13
Hoi allemaal! Ik heb hier een oud Intel 486DX laptopje staan en wil hier een verse Windows 95 installatie opzetten. De setup via diskettes naar de schijf overzetten duurt veel te lang, dus de makkelijkste manier leek mij om de gehele Win95 setup naar de schijf van de laptop te kopieren via mijn PC en de seriele poort. Ik heb nog een nulmodemkabel liggen.

Ik heb nu de PC en de oude laptop met elkaar verbonden..

De vraag: is er software die bestanden kan overzetten via een directe seriele verbinding dat minimaal op Windows95 werkt?
 
In de dos tijdperk deden we dit bijv. met norton commander.

Misschien dat dit nog steeds kan met totalcommander of freecommander.
 
Ik heb Norton Commander nog op floppy in mijn oude kast en bedacht me net dat deze, samen met een COM1 verbinding, gewoon als emulatie via DOSBox werkt op mijn PC, en onder de echte DOS kan draaien op die laptop.

Ik zal het op deze manier proberen als ik straks weer thuis ben, zal hier melden hoe het is gegaan.
 
Heb het voor elkaar gekregen. Dan wel niet in DOSBox, maar Norton Commander, hoe oud het ook is, blijkt goed te werken voor bestanden over te zetten met een nulmodemkabel. Nu nog wachten wat USB 3.0 daarintegen te bieden heeft lol..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan