Windows XP Installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
681
Beste toppertje's! :thumb:

Mijn zus heeft al een tijdje niks meer met haar computer gedaan en daarom wil ik een schone installatie van Windows XP installeren.

1) Ik doe dus het cd'tje in de computer..:rolleyes:
2) Ik wacht tot het regeltje komt: Druk op een toets om optestarten vanaf de disc :rolleyes:
3) Het probleem, het komt maar niet en de PC start gewoon zoals normaa!? :eek:

De disc is onbeschadigd dus daar kan het sowieso niet aan liggen! ;)

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik weer een schone installatie van Windows XP op de harde schijf kan installeren!? :eek:

Alvast bedankt! :thumb:
 
Heb het geprobeerd maar nog steeds komt de regel niet en start de cd niet op.
Het voor het gemak nog even een foto van mijn Bios Instelling erbij gedaan.

attachment.php


en als ik dan op Enter druk krijg ik dit scherm:

attachment.php


En daarvan heb ik alle opties al geprobeerd maar geen werkt.

Heb je misschien nog een andere oplossing?
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 148
  • 2.jpg
    2.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 133
Een valkuil waarin ik een keer ben gedonderd was de volgende:

in bios stond bootvolgorde keurig netjes en toch kwam die 'regel' maar niet tijdens de eerste seconden van de XP setup.
Wat bleek? De schermresolutie was zodanig laag dat die regel er wel degelijk kwam, alleen onzichtbaar onder in beeld (beter gezegd, buiten beeld)

Probeer dus eens als gestart wordt continue een willekeurige toets in te drukken en te blijven drukken.

Als het probleem aan dat disabled lite-on gedoe ligt, dan zou je elders even in het bios rond moeten neuzen tot je de hardware apparaatjes tegenkomt. Wellicht dat de speler daar gedisabled staat en dien je dat ding daar éérst te enablen.
 
Originele of gedownloade cd?

Gedownloade CD

Een valkuil waarin ik een keer ben gedonderd was de volgende:

in bios stond bootvolgorde keurig netjes en toch kwam die 'regel' maar niet tijdens de eerste seconden van de XP setup.
Wat bleek? De schermresolutie was zodanig laag dat die regel er wel degelijk kwam, alleen onzichtbaar onder in beeld (beter gezegd, buiten beeld)

Probeer dus eens als gestart wordt continue een willekeurige toets in te drukken en te blijven drukken.

Als het probleem aan dat disabled lite-on gedoe ligt, dan zou je elders even in het bios rond moeten neuzen tot je de hardware apparaatjes tegenkomt. Wellicht dat de speler daar gedisabled staat en dien je dat ding daar éérst te enablen.

Ben nu niet thuis meer maar ik zal het morgen proberen, alvast bedankt!
 
Heb je het ISO bestand als een image gebrand?
 
Je mag gerust je zeggen hoor ;) .. (Ben ook pas 13 :D)
Ja ik weet zeker dat hij Bootable was! :D
Op mijn computer start hij wel gewoon op ..:D

Ah, ik vroeg het maar want dat zijn toch allemaal dingen waardoor het komt dat het niet werkt. Leeftijd heeft er niets mee te maken, ben eergisteren ook pas 15 geworden!:p
 
Tijdens het opstarten (met de CD erin) op F8 blijven tappen,misschien krijg je dan een bootmenu te zien,waar je de CDRom kunt selecteren.

Greetz
 
Beide zijn mogelijk,het is van belang op het juiste moment op F8 te drukken,vandaar mijn opm. om direct met "tappen" op F8 te beginnen.

Maak er zelfs dagelijks meerdere malen gebruik van ;)

Greetz
 
Beide zijn mogelijk,het is van belang op het juiste moment op F8 te drukken,vandaar mijn opm. om direct met "tappen" op F8 te beginnen.

Maak er zelfs dagelijks meerdere malen gebruik van ;)

Greetz

Bij Dell wil F12 ook wel eens lukken
 
Een valkuil waarin ik een keer ben gedonderd was de volgende:

in bios stond bootvolgorde keurig netjes en toch kwam die 'regel' maar niet tijdens de eerste seconden van de XP setup.
Wat bleek? De schermresolutie was zodanig laag dat die regel er wel degelijk kwam, alleen onzichtbaar onder in beeld (beter gezegd, buiten beeld)

Probeer dus eens als gestart wordt continue een willekeurige toets in te drukken en te blijven drukken.

Als het probleem aan dat disabled lite-on gedoe ligt, dan zou je elders even in het bios rond moeten neuzen tot je de hardware apparaatjes tegenkomt. Wellicht dat de speler daar gedisabled staat en dien je dat ding daar éérst te enablen.
Heb geprobeerd toetsen te drukken maar het werkt niet, ook in de Bios kan ik verder niets vinden van Liteon.:(

Tijdens het opstarten (met de CD erin) op F8 blijven tappen,misschien krijg je dan een bootmenu te zien,waar je de CDRom kunt selecteren.

Greetz
Krijg het menu, druk dan op CD-Rom en de computer start weer gewoon op zoals normaal? :confused:

Bij Dell wil F12 ook wel eens lukken
Werkt helaas ook niet!:(

Heeft iemand misschien nog een andere oplossing?
 
Ik weet niet hoe handig je bent, maar zou de CD / DVD speler niet simpelweg overleden kunnen zijn? Als je een beetje handig bent hang je zo even een leendingetje ervoor in de plaats, al is het alleen maar om uit te sluiten (of juist niet......) dat de huidige speler defect is.
Kijk, die disabled melding van de Lite-on komt ook niet voor niets en een apparaat dat gedisabled staat kan niet werken..........?! Kabel (stroom) wel goed aangesloten, check aansluiting(en).
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe handig je bent, maar zou de CD / DVD speler niet simpelweg overleden kunnen zijn? Als je een beetje handig bent hang je zo even een leendingetje ervoor in de plaats, al is het alleen maar om uit te sluiten (of juist niet......) dat de huidige speler defect is.
Kijk, die disabled melding van de Lite-on komt ook niet voor niets en een apparaat dat gedisabled staat kan niet werken..........?! Kabel (stroom) wel goed aangesloten, check aansluiting(en).

1) Alles is goed aangesloten, dat weet ik zeker want als ik de Computer opstart en ik stop een cd erin wordt hij herkend door Windows.
2) Er zijn 2 CD/DVD drives dus de kans dat allebij de kabeltje's los zitten is zeer klein.
3) Nu ook even aansluitingen gecheckd maar alles zit vast ;) ..

Nog ideeën?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan