Windows XP Installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
waarom staat er in het blauw vlak in je bios twee keer een liteon apparaat

1) Alles is goed aangesloten, dat weet ik zeker want als ik de Computer opstart en ik stop een cd erin wordt hij herkend door Windows.
2) Er zijn 2 CD/DVD drives dus de kans dat allebij de kabeltje's los zitten is zeer klein.
3) Nu ook even aansluitingen gecheckd maar alles zit vast ;) ..

Nog ideeën?

Zonder te weten of de hardware oké is, blijft het luchtfietsen. Daarbij nogmaals de opmerking dat het bios niet voor niets vermeldt dat de speler disabled is. (Wát daar dan ook de oorzaak van moge zijn) Daarom geloof ik niet dat de CD / DVD van Windows herkend wordt, het lijkt mij n.l. ietwat stug dat een in het bios disabled staande speler schijfjes kan herkennen, daar waar deze zélf niet door het bios geïnitialiseerd kan worden voordat Windows opstart.

waarom staat er in het blauw vlak in je bios twee keer een liteon apparaat
De bovenste is een CD Rewriter de onderste een DVD Rom speler.

Laatst bewerkt:
pasja de verschillen zag ik maar die komen niet terug in de bios.
Dan het disabled dat zegt niet dat de speler op disabled staat dat is een functie die je kunt kiezen.
Als je daar op klikt komt er in dat blauwe vlak enabled te staan.
of heb ik het nu helemaal fout ?

De dvd rom zou ook eens als opstart medium gebruikt kunnen worden.

pasja de verschillen zag ik maar die komen niet terug in de bios.
Dan het disabled dat zegt niet dat de speler op disabled staat dat is een functie die je kunt kiezen.

De dvd rom zou ook eens als opstart medium gebruikt kunnen worden.
Ik zou het niet durven zeggen. Misschien nog anders gezegd: "Daar zou wel eens precies het probleem kunnen zitten -> verkeerde speler (device) als first boot geselecteerd"

samen komen we een heel eind :D

Bij nader inzien, ja, ik denk idd. dat ik het biosschermpje niet goed heb geïnterpreteerd. Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt.

en nu kan ts nog proberen om de dvd als eerste te zetten.

Geen verdere reactie van mij...
topic meegelezen en all said and not done yet;)

we gaan nu achter over leunen en afwachten......:p

Kan het ook niet zijn dat jij die windows op een Dvdtje heb gebrand en het dvdtje nu in de CD-speler doet? selecteer is even voor de grap een keer de dvd-rom speler en doe hem daarin kijken of hij het dan wel doet

Groetjes

Heb iets in de Bios veranderd maar weet niet wat, gewoon een beetje zitten klooien en nu werkt het wel.. :D

Toch nog bedankt allemaal voor de reacties en hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan