Dreamweaver site aanpassen in frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jecrvali

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een site voor iemand aangepast die in frontpage gemaakt was. Ik heb zelf geen frontpage, dus ik heb hem in Dreamweaver aangepast. Nu wil hij de site weer in Frontpage gaan aanpassen, teksten en foto's vervangen. Maar dat lukt niet.

Hoe kan een site die gemaakt is in dreamweaver aangepast worden in frontpage?

Ik hoop dat iemand hier weet of en hoe dat kan.

Vast bedankt.
 
Hallo en welkom op 't forum.
Ik denk dat dat niet kan, hoewel ik dat niet zeker weet. Dreamweaver maakt min of meer standaardcode die in alle browsers werkt.
FrontPage is zwaar verouderd en wordt al jaren afgeraden door de maker, Microsoft. Het levert code af die vaak alleen werkt in Internet Explorer, en vaak ook al niet meer goed in Internet Explorer 8.
Ik vermoed dat Dreamweaver allerlei dingen heeft gecorrigeerd, en dat nu FrontPage er niet meer mee overweg kan.
Als dat de reden is, dan heb je goede kans dat Kompozer wel werkt. Dat is 'n soortgelijk programma als FrontPage, maar het maakt code die in alle browsers werkt.
Hier staan wat links over downloaden en handleiding en zo:
http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-ger-wysiwyg
 
Hoi Jecrvali,
Wat ook nog zou kunnen, is dat je in Dreamweaver een DW-template hebt aangemaakt. Zo'n ding gaat pas werken bij het uploaden van een pagina.
Als je de "pure Dreamweaver-pagina" (incl. de verwijzing naar het Dreamweaver-template) rechtstreeks in Frontpage (of een andere html-editor) stopt, kan die er niet mee overweg.
Wat dan wel kan:
  • De met Dreamweaver gemaakte pagina online bekijken, en van daaruit downloaden.
  • De gedownloade pagina heeft niet de verwijzing naar het Dreamweaver-template, want dat is inmiddels toegepast en in de pagina verwerkt.
  • De gedownloade pagina kan je in elke html-editor (of: Kladblok) aanpassen en weer uploaden.
Blijft staan: géén Frontpage meer gebruiken! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Ik heb maar voor de oplossing gekozen om hem op Contribute over te zetten. Dat is een soort CMS van Dreamweaver zelf. Het lastige is dat die software dan wel bij hem geinstalleerd moet worden, maar dan kan hij tenminste weer gewoon alles aanpassen.

Bedankt voor de hulp, ik zal in de toekomst als ik weer eens zo'n verzoek krijg de mensen gelijk overzetten op een ander systeem, want dit is ook niet handig.
 
Aha, ik wist niet dat die bestond.
Geen onhandige jongens en meisjes bij Adobe dus: eerst een dure webeditor maken die met interne sjablonen werkt (Dreamweaver) en onbruikbaar is voor andere, recht-voor-z'n-raap-webeditors; en vervolgens een "onderhouds-oplossing" aandragen (Contribute) die je voor zo'n 200US$ kunt aanschaffen. Leuk bedacht! :confused:

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan