Windows Mail verdwenen/werkt niet meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Heb sinds de update van windows 7 vandaag, ineens geen windowsmail meer...:shocked:
Het icoontje is er nog wel, en bij taakbeheer staat hij er wel tussen maar hij start niet op....

Heb al een systeemherstel gedaan, dan is hij weer terug en werkt hij weer. Maar zo gauw
de updates erop komen is het weer afgelopen :mad:

Het gaat hier om de update KB 978542, KB890830, KB981726
Iemand hier nog meer problemen mee..??

Groeten,

Remy
 
Hallo,

Heb sinds de update van windows 7 vandaag, ineens geen windowsmail meer...:shocked:
Het icoontje is er nog wel, en bij taakbeheer staat hij er wel tussen maar hij start niet op....

Heb al een systeemherstel gedaan, dan is hij weer terug en werkt hij weer. Maar zo gauw
de updates erop komen is het weer afgelopen :mad:

Het gaat hier om de update KB 978542, KB890830, KB981726
Iemand hier nog meer problemen mee..??

Groeten,

Remy
 
hoi ik heb het ook en ik kan niet naar systeem herstel gaan want mijn schijf staat op fat 32 en zoals dat er opkomt kan je dan geen systeenherstel doen heeft er iemand een idee wat ik dan moet doen om mijn mail toch nog te kunnen lezen

alvast bedankt allemaal
 
hoi ik heb het ook en ik kan niet naar systeem herstel gaan want mijn schijf staat op fat 32 en zoals dat er opkomt kan je dan geen systeenherstel doen heeft er iemand een idee wat ik dan moet doen om mijn mail toch nog te kunnen lezen

alvast bedankt allemaal

Heb hier hetzelfde probleem en nog meer bekenden vandaag na de Update's GEHAD :cool:

Ga naar Program Files/Windows Mail hernoem de bestandjes
- msoe.dll in msoe1.dll
- WinMail.exe in WinMail1.exe

- Download de 2 bestandjes
Voor Win 7 de 32 bits versie DEZE
Voor Win 7 de 64 bits versie DEZE

- Kopieer nu de 2 files msoe.dll en WinMail.exe naar/in de map Windows Mail

- Download DIT (reg)bestandje

Kopieer het bestandje naar/in de map Windows Mail (Program Files/Windows Mail).
Dubbelklik op het bestandje en klik (op de popup die komt) op JA.
Start de computer opnieuw op en waarschijnlijk werkt het weer.

Het bovenstaande werkte bij mij.

Mocht het nog niet werken misschien DIT reg bestandje eens proberen.

Succes
 
Heb hier hetzelfde probleem en nog meer bekenden vandaag na de Update's GEHAD :cool:

Ga naar Program Files/Windows Mail hernoem de bestandjes
- msoe.dll in msoe1.dll
- WinMail.exe in WinMail1.exe

- Download de 2 bestandjes
Voor Win 7 de 32 bits versie DEZE
Voor Win 7 de 64 bits versie DEZE

- Kopieer nu de 2 files msoe.dll en WinMail.exe naar/in de map Windows Mail

- Download DIT (reg)bestandje

Kopieer het bestandje naar/in de map Windows Mail (Program Files/Windows Mail).
Dubbelklik op het bestandje en klik (op de popup die komt) op JA.
Start de computer opnieuw op en waarschijnlijk werkt het weer.

Het bovenstaande werkte bij mij.

Mocht het nog niet werken misschien DIT reg bestandje eens proberen.

Succes

Bedankt voor je oplossing maar ik ben niet gemachtigd om de bestanden in de mail map te wijzigen......wat nu?:rolleyes:

Edit: Is al opgelost, mail werkt weer!!! Bedankt man!! :thumb::thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo KArel,

Ik heb de bestanden vervangen de .reg uit laten voeren, opnieuw opstarten en daarna komt winmail met
de foutmelding dat mijn database niet meer goed staat. Ik moet op OK klikken om een nieuw pad te kiezen
welke ik vervolgens ook pak, ik krijg dan een melding dat er niet voldoende geheugen beschikbaar is en
mijn msoe.dll is ongeldig....:shocked:

Heb ook al de andere .reg regel gebruikt, maar helaas....:confused:
 
Bij mij was het voldoende om alleen het bestand msoe.dll te vervangen, omdat dit het enigste bestand was wat aangemaakt is na de update.
 
Niet gemachtigd DLL en EXE aan te passen of te vervangen

Als ik probeer de DLL of de EXE te vervangen, hernoemen of te verwijderen, dan krijg ik een bericht dat ik niet gemachtigd ben om deze bewerking(en) uit te voeren:

"U dient door TrustedInstaller gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen".

Ik heb maar 1 account in Windows 7 staan, dat is mijn eigen, waar ik administrator ben...

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen zodat ik mijn mail weer kan gebruiken?
 
Hallo KArel,

Ik heb de bestanden vervangen de .reg uit laten voeren, opnieuw opstarten en daarna komt winmail met
de foutmelding dat mijn database niet meer goed staat. Ik moet op OK klikken om een nieuw pad te kiezen
welke ik vervolgens ook pak, ik krijg dan een melding dat er niet voldoende geheugen beschikbaar is en
mijn msoe.dll is ongeldig....:shocked:

Heb ook al de andere .reg regel gebruikt, maar helaas....:confused:


Remy,
welke versie 32 of 64 Windows 7 heb je.
Download alleen de voor jou geschikte versie
de 32 bits versie of de 64 bits versie

Heb je het uitgepakte reg.bestandje ( - Download DIT (reg)bestandje) in de map Windows Mail (Program Files/Windows Mail) gekopieerd, zo ja, dan als ADMINIStRATOR (rechtermuisknop) uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tutuorial gevonden met alle info om dit probleem op te lossen.
Hier stond ook de oplossing voor de machtigingen in: er is een trucje "Grant Admin Full Control" waarmee je het bestand wel kan aanpassen, mocht Windows je dat aanvankelijk niet willen toestaan.
Zie: http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html

Klopt, zoals het daar beschreven staat werkt het bij mij goed. Pas alleen wel op dat de te downloaden bestanden op pagina 1 nog niet geupdate zijn. Kijk op pagina 52 in post #519.

Ikmij.
 
mfokkelman

was net iets voor je aan het opstellen :D
Kijk eens bij de instelling van GebruikersAccountBeheer
Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Onderhoudscentrum -> Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen.
Zet de schuif eens (tijdelijk) helemaal naar beneden start de computer opnieuw op en probeer alles nog eens.

Mocht het nog niet lukken de schuif (van GebruikersAccountBeheer) weer terug zetten.

Wat ik vaak gebruik als ik iets niet kan hernoemen/verwijderen/etc. is een bootable XP CD/DVD (BartsPE).
 
Hoe heb je het opgelost?

grtjes Dag

Als je met je rechtermuisknop op het bestand klikt kun je kiezen voor 'take ownership' vervolgens kun je de bestandsnaam wél wijzigen, weet alleen niet of dat in alle versies van windows 7 zit, ik heb namelijk ultimate.
 
mfokkelman

was net iets voor je aan het opstellen :D
Kijk eens bij de instelling van GebruikersAccountBeheer
Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Onderhoudscentrum -> Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen.
Zet de schuif eens (tijdelijk) helemaal naar beneden start de computer opnieuw op en probeer alles nog eens.

Mocht het nog niet lukken de schuif (van GebruikersAccountBeheer) weer terug zetten.

Wat ik vaak gebruik als ik iets niet kan hernoemen/verwijderen/etc. is een bootable XP CD/DVD (BartsPE).

Bedankt voor de tip. Ik had UAC al helemaal uit staan (schuifje naar beneden), en toch mocht ik het bestand niet aanpassen... Die tip ("Grant Admin Full Control") of dat andere forum loste het probleem voor mij op. Die laat ik er trouwens maar lekker opzitten, wel handig dat ik gewoon bestanden kan aanpassen zoals ik gewend was in oudere windows versies.

Tnx :)
 
Remy,
welke versie 32 of 64 Windows 7 heb je.
Download alleen de voor jou geschikte versie
de 32 bits versie of de 64 bits versie

Heb je het uitgepakte reg.bestandje ( - Download DIT (reg)bestandje) in de map Windows Mail (Program Files/Windows Mail) gekopieerd, zo ja, dan als ADMINIStRATOR (rechtermuisknop) uitgevoerd.

Hoi Karel,

Heb de 64 bit versie en ook de juiste versie gedownload en geinstalleer/gekopieerd... Maar zal de andere tips ook nog eens
nalopen.... :thumb:
 
Remy
wat aan te raden is voor men gaat uuh......experimenteren een nieuwe map aanmaken en daar de 2 originele mappen
C:\Program Files\Windows Mail en
C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
in te kopieeren zodat je alles (event.) weer in de complete originele staat kan terug zetten.

De map C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail staat het complete gebeuren.
en nog een extra complete backup van je berichten (WindowsMail.MSMessageStore).

Succes
 
Remy
wat aan te raden is voor men gaat uuh......experimenteren een nieuwe map aanmaken en daar de 2 originele mappen
C:\Program Files\Windows Mail en
C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
in te kopieeren zodat je alles (event.) weer in de complete originele staat kan terug zetten.

De map C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail staat het complete gebeuren.
en nog een extra complete backup van je berichten (WindowsMail.MSMessageStore).

Succes

Karel,

Ik had de originele bestanden al gebackupped...;) Maar ben er nog steeds mee aan het stoeien.
Heb voorlopig maar even Outlook 2007 geinstalleerd en overgezet, wacht de bui wel even af totdat
MS met een mogelijke bugfix komt voor dit euvel.....

In ieder geval zover al bedankt allemaal voor de gegeven tips :thumb:

Groeten,

Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan