Windows Mail verdwenen/werkt niet meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb voorlopig maar even Outlook 2007 geinstalleerd en overgezet, wacht de bui wel even af totdat
MS met een mogelijke bugfix komt voor dit euvel.....

Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. MS wil helemaal niet dat W7-gebruikers Windows Mail gebruiken. We moeten als het aan MS ligt allemaal aan het Live-gebeuren :(.
 
zover ik het begrepen heb, moet men die update KB978542 niet installeren in Windows 7, alleen het bestaande msoe.dll in de map windows mail vervangen door msoe.dll van een upgedate Vista met KB978542,
mocht dit niet zo zijn, verneem ik dat graag.....................
 
zover ik het begrepen heb, moet men die update KB978542 niet installeren in Windows 7, alleen het bestaande msoe.dll in de map windows mail vervangen door msoe.dll van een upgedate Vista met KB978542,
mocht dit niet zo zijn, verneem ik dat graag.....................

Die update is er niet voor niets, er is een duidelijk veiligheidsrisico ontdekt, dus ik zou 'm wel gewoon installeren.

Ikmij.
 
door die update werkt dus windows mail in windows 7 niet meer !
maar als je die msoe.dll van een upgedate Vista (windows mail) met KB978542 kopiert en plakt in de map windows mail in windows 7, werkt wm wel weer.
 
Help...
Even voor mijn duidelijkheid...

stap 1: computer terugzetten naar voor de update (zodat alle mail even goed te backuppen is; ik kwam nl een comp tegen waar de mail niet meer te vinden was van voor de update).
stap 2: 2 bestanden hernoemen en nieuwe bestanden in de map kopieren..

Moet nu alles weer werken en kun je nu gewoon ALLE updates weer binnenhalen???????
Of moet er nog meer gebeuren? Dan graag even alle precieze stappen op een rij!
 
Misschien een workaround, maar wel het proberen waard.

1. Installeer windows live mail http://download.live.com/wlmail
2. importeer je oude mail, deze staat onder C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
3. Waarschijnlijk moet je nog even je account aanmaken

Live mail ziet er hetzelfde uit als winmail
 
Karel,

Ik had de originele bestanden al gebackupped...;) Maar ben er nog steeds mee aan het stoeien.
Heb voorlopig maar even Outlook 2007 geinstalleerd en overgezet, wacht de bui wel even af totdat
MS met een mogelijke bugfix komt voor dit euvel.....

In ieder geval zover al bedankt allemaal voor de gegeven tips :thumb:

Groeten,

Remy

Dat heb ik ook gedaan
 
Help...
Even voor mijn duidelijkheid...

stap 1: computer terugzetten naar voor de update (zodat alle mail even goed te backuppen is; ik kwam nl een comp tegen waar de mail niet meer te vinden was van voor de update).
stap 2: 2 bestanden hernoemen en nieuwe bestanden in de map kopieren..

Moet nu alles weer werken en kun je nu gewoon ALLE updates weer binnenhalen???????
Of moet er nog meer gebeuren? Dan graag even alle precieze stappen op een rij!

Daan, lees het topic nog eens goed door.

stap 1: je kan de mail gewoon nog gewoon vinden in de map C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail staat het complete gebeuren (WindowsMail.MSMessageStore)
Zelfs een extra backup vind je in de map Backup (bovenste map), is zelfs ook nog een complete backup van je berichten.

001XCat.jpg



stap 2: inderdaad 2 bestanden hernoemen en nieuwe bestanden in de map Program Files/Windows Mail kopieren.
Wel de goede files kopieren je hebt Windows 7 32bits en Windows 7 64bits

- msoe.dll bijv.in msoe1.dll
- WinMail.exe in bijv. WinMail1.exe (deze laatste is waarschijnlijk niet nodig).

Dan de computer opnieuw opstarten.

Je kan dit en nog meer oplossingen toch echt in dit topic vinden.
 
Verborgen

Via taakbeheer kan ik de eigenschappen van WinMail.exe vinden. En dan blijkt dat het bestand verborgen is. Maar ik kan niet het vinkje uitzetten. Is namelijk grijs. Moet ik dan toch het stappen plan doen van wat hier boven staat vermeld of kan ik toch op 1 of andere manier het vinkje uitzetten dat alles weer tevoorschijn komt.

O ja de optie alle verborgen bestanden en mappen weergeven staat aan.
 
Via taakbeheer kan ik de eigenschappen van WinMail.exe vinden. En dan blijkt dat het bestand verborgen is. Maar ik kan niet het vinkje uitzetten. Is namelijk grijs. Moet ik dan toch het stappen plan doen van wat hier boven staat vermeld of kan ik toch op 1 of andere manier het vinkje uitzetten dat alles weer tevoorschijn komt.

O ja de optie alle verborgen bestanden en mappen weergeven staat aan.

Gregor,
Ga naar Start -> Rechtermuisknop op Start -> Windows Verkenner openen -> en ga naar C:/ Program Files/Windows Mail/......
Doe dan eerst eens wat in bericht #5 staat.
 
Op de vraag van de moderator of het al opgelost is.....?? Nee, helaas:confused:
Blijf foutmeldingen krijgen bij o.a. Karel zijn oplossing, windows mail geeft aan dat
database of zoiets niet gevonden kan worden. Kan hem dan handmatig
aanwijzen maar iedere locatie is niet goed volgens windows en bevat te weinig
schijfruimte...:shocked: (zie afbeeldingen..)

Heb overigens wel iemand kunnen helpen met de 32-bits versie, daar werken de
bestanden zoals Karel aangaf wel....:thumb: Maar voor de 64-bit versie is het
helaas pindakaas....... Máár Outlook werkt voor nu althans nog steeds ook goed.

Naamloos3.jpgNaamloos.jpgNaamloos2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Remy,

misschien dit eens proberen maak eerst een backup van je mails alles wat in
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\ staat
Zet deze complete (windows mail) map liefst op een andere partitie als je die hebt.

Kijk in taakbeheer (ctrl-alt-del) of windowsmail.exe aanstaat, zo ja, kies proces beeindigen.
Ga naar Start -> type in (programma's en bestanden zoeken) Regedit
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Mail -> nu met je rechtermuisknop op windows mail en kies verwijderen.

Voor de zekerheid ga naar C:\Program Files\Windows Mail\ en kijk/zorg wel dat daar de 64 bits versie msoe.dll en WinMail.exe staan.

Ga nu weer naar C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail en verwijder alles wat in die map staat.
(laat wel de map Windows mail staan)

Start nu de computer opnieuw op en kijk of je of je Windows mail nu wel opent, zo ja,
sluit Windows mail weer en kopieer de eerder gemaakte backup weer in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\

Of je zou dan misschien uit je eerder gemaakte bacup kunnen importeren.
Mogelijk dat dit werkt helaas heb ik zelf geen 64 bit versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan