[MSTSC] Printers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerro

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Berichten
74
Hallo,

Ik kan via VPN vanuit huis verbinding maken met mn werk. Nu wil ik vanuit huis ook printen. Dus ik wil verbinding maken met mn werk, daar een document bewerken en vervolgens thuis printen. Nu had ik gelezen dat je bij mstsc (extern bureaublad) een optie had om je lokale printers mee te nemen.. deze aangevinkt en verbinding gemaakt. Geen printers. Kijk ik in eventviewer staat er een error. eventid: 1111 en text en uitleg: geen printer driver gevonden voor mijn lokale printer. Klinkt logisch. Dus ik wil die printer gaan installeren (HP Laserjet P1006 USB). Driver gedownload (alleen beschikbaar in .exe vorm) en geprobeerd te installeren. Eind van de rit vraagt hij of ik mijn printer wil aansluiten. Dat gaat hem dus niet worden aangezien mn printer thuis staat en dit mn werk is.

2e manier geprobeerd: Add printer bij de printerpagina en hier geprobeerd te zoeken naar mijn PC. PC stond er wel tussen maar als ik m dan wil aanmaken vraagt hij uiteraard om een driver. Ik zoek die driver op (zonder Have Disk, aangezien ik die driver alleen in .exe vorm heb) en hij gaat installeren. Foutmelding: hij heeft P1006CLP.dll nodig. Goed, ik vanuit huis die dll gevonden en geplakt op mn werk PC. verder gegaan, volgende error: P1007DP.PRN mist. Dit filetje kon ik niet vinden.. gewoon verder gegaan dus.. en zo kwamen er nog een stuk of 4-5 errors van welke ik de files niet had. Eind van de rit verteld de wizard dat het niet gelukt is.. en thats it!

Goed, na deze ellenlange intro nu de hamvraag:
Hoe krijg ik mijn Privé printer, geinstalleerd op mn werkPC.. zodat ik vanuit thuis met een externe verbinding documenten kan printen die op mn werk PC staan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Gr,
Jerry
 
Tsja, met zo weinig informatie kunnen we niet zo veel.
a. Welk besturingssysteem draait op de server of werkstation op het werk waar je mee verbindt met Extern Bureablad (MSTSC)? Ook vermelden of dit de 32-bits of de 64-bits versie is.
b. Welk besturingssysteem draait op je pc thuis? Ook vermelden of dit de 32-bits of de 64-bits versie is.
c. Welk printer gaat het hier over (merk + type)?
d. Welke printerdriver had je willen installeren op de server/werkstation op je werk? Graag de hele link ernaartoe vermelden.

Overigens zijn niet alle printers geschikt voor de methode die jij wilt gebruiken. Dit geldt vooral voor all-in-one printer/scanner/fax apparaten. Het kan dus zijn dat je daar tegenaan gelopen bent, maar beoordelen kunnen we dat pas zodra de informatie verschaft is waar ik hierboven naar vraag.

Ik weet niet of ik vandaag nog kan reageren, maar ik neem aan dat als je de boven gevraagde informatie geeft ook anderen je kunnen helpen een geschikte driver te vinden (als je constructie mogelijk is met de printer die je thuis gebruikt).

Tijs.
 
Thuis zit ik op een Windows XP Proffesional 32bit systeem.. de Printer die ik wil gebruiken zit met USB vast aan de server (thuis!) die windows server 2003 draait. Ik maak met een VPN tool van Draytek connectie met mn werk PC die Windows XP Proffesional draait (andere PC die server 2003 draait ook geprobeerd maar goed, dit als voorbeeld nu) via Extern Bureaublad van winxp.

Het betreft hier zoals eerder vernoemd een HP Laserjet P1006 (USB) en op de site van hp vond ik de volgende drivers klik
welke beide .exe zijn alleen de een wat uitgebreider dan de ander.

Ik hoop dat dit voldoende is.
 
Je moet de meest compacte driver hebben die je kunt vinden. Dat is op die webpagina: deze

Download die op de pc op het werk. Pak de driver uit met 7-zip of winrar naar een nieuwe map.

Dan op de pc op het werk (dit werkt trouwens ook op Windows 2003):
Start -> Uitvoeren -> control printers
Bestand -> Eigenschappen van server -> tabblad Stuurprogramma's -> knop Toevoegen -> [Blader naar de map waar de printerdriver was uitgepakt] -> Kies HP LaserJet P1006 -> [Druk zo vaak Volgende, OK etc. als nodig is]
Dit zou genoeg moeten zijn: Je hoeft alleen de printerdriver beschikbaar te stellen om jouw constructie werkend te krijgen.
Werkt het dan (nog) niet, dan zul je nog een registry-aanpassing moeten doen op de computer thuis:
link

We horen wel of het gelukt is.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Toppie! Hij doet het! Ik heb alleen het bovenste gedeelte uitgevoert(dus zonder registry aanpassing op eigen PC)

Bedankt! :thumb:
 
Mooi dat het gelukt is. :)

Wil je dan nu even je vraag op opgelost zetten? Klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan