kan geen HD vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter1997

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Berichten
171
hallo,
ik heb nog een computer staan als ik probeer windows xp sp1 te installeren zegt hij:
setup kan niet voortzetten er is geen hardeschijf gevonden terwijl de hardeschijf wel is aangesloten
wat moet ik doen!!!!
groetjes wouter
 
Heb je deze harde schijf zelf aangesloten?

je harde schijf moet er namelijk op een bepaalde manier in.
 
Laten we maar vooraan beginnen:

hoe deskundig ben jij op het gebied van IDE aansluiten?

Zeggen kreten als Primary Master en Slave en Secundary master en Slave en jumperplaatsing je wat?
 
Oké, dan wordt het tijd om ook aan de binnenkant van de kast op het moederbord te kijken hoe de kabel op het moederbord zit én wat het bios ervan zegt.
 
de IDE kabel zit in het moederbord en het bios zegt dat hij geen hardeschijf heeft gevonden wel een cd-rom station
 
Ik kan niet zien of jij 'm goed op het moederbord hebt aangesloten én of de jumper goed zit, maar ervan uitgaande dat dat allemaal goed zit, rest maar 1 conclusie: de schijf is defect.
Ik houd het er toch een beetje op dat 'ie niet defect is, maar dat je de aansluiting master/ slave ic op het moederbord en in combinatie met de jumper niet goed hebt zitten.
 
de hd is niet defect met een andere hd doet hij het ook niet
en de ide kabel kan er naar op één manier in
 
Ik schreef niet dat de stekker 'andersom' zou moeten, nee de vraag is : heb je dan maar 1 IDE aansluiting op het mobo?? Ik betwijfel dat.
 
in welke aansluiting moet ik de hd ide kabel doen?
secondary ide of primary ide aansluiting van het moederbord
 
ja dat zegt me wel wat ik weet dat de jumper nu op MASTER staat
Wat dacht je gelet op je eigen bericht van 18.31 uur???

Het is echt heel simpel:

je schrijft dat de CD speler het wel doet. Welnu, kijk in het bios HOE die nu wordt waargenomen : als master of als slave. Als dan de hdd op een andere kabel zit, dan is de hdd het tegenovergestelde van die CD drive.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan