internet soms traag ligt niet aan provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisdennis12

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
1.351
mijn internet is heel erg sloom op mijn computer en als ik dezelfde internetkabel in mijn laptop doe is het internet wel gewoon snel

hardware pc:
intel core2duo e6320
ati radeon hd 4870x2
intel intergrated gigabit network
creative audigy se
logitech x 530
lg l1953hr
moederbord: intel DQ965GF
seagate barracuda 250gb 7200rpm
4 gb ddr3
windows 7 ultimate 64-bit
cooler master real power m700

hardware laptop:
acer aspire 7730zg
intel pentium dual-core t3200
nvidia geforce9300m gs
320gb hdd 5200rpm western digital
windows vista home premium
 
Laatst bewerkt:
1-Kijk eens in het hardware overzicht of alle hardware, met name die voor het netwerk, ok is (geen vraagteken of rood kruisje of zo)
2- kijk eens of er een driver te downloaden valt voor de netwerk component en dan wel die van de levernacier van de hardware en niet die van Microsoft (de standaard windows drivers van Windows 7 zijn niet altijd even best)
3-schakel eens de firewall en daarna de antivirus software uit en kijk of die dan nog steeds sloom is.
Dit zijn zo de dingen die las eerste bij me opkomen.
Succes.
 
alle drie de opties werken helaas niet

Op dit moment weet ik eerlijk gezegd niet zo gauw meer oorzaken, anders dan dat ik op mijn PC met 4GB mem de 64 bits versie van Win 7 over zijn geheel erg traag vond en daarom de 32 bits versie heb geinstalleerd en die deed alles veel sneller. Maar u zegt zelf al dat het bij u alleen internet is en dat de rest goed loopt.

Heeft iemand anders hier op het forum mogelijk nog wat suggesties?
 
Gisteren had ik een laptop met precies hetzelfde euvel als bij die van u. Internet was erg sloom. Wat bllek: er stonden een hele serie van MS updates te wachten, ondanks dat windows ingesteld stond op automatische updates. De grootste boosdoener daarbij was het service Pack 1 (SP1). die is gigantisch groot. De oplossing is om SP1 voor Windows 7 zelf te downloaden en uit te voeren. Hier is dat SP1 te downloaden:http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda

Download + uitvoeren moet u al gauw 1 tot 1,5 uur voor uittrekken.
Na het uitvoeren van dit SP1 is het aan te raden om handmatig naar het Microsoft download voor updates te gaan en daar handmatig de rest van alle updates te downloaden en te laten uitvoeren.
Grote kans dat daarna internet weer sneller is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan