Crediteur nummer koppelen aan Naam Crediteur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou de hele code (of de db) moeten zien om te kijken wat er fout gaat. De melding zelf is simpel: er ontbreekt een routine. Als je in het VBA scherm bent, en je kiest <Foutopsporing>, <db compileren> zoekt Access alle fouten op in de code. Dat geeft vaak wel een goed idee wat je verder moet doen. Bij een Return fout moet je kijken in welke subroutine die staat, en of de aanroep wel klopt:

Code:
GoSub Fout

Foutje:
Msgbox "Het ging fout?"
Return
Dit is zo'n fout voorbeeld: De Subroutine heet Foutje, maar hij wordt aangeroepen met Gosub Fout. Dat moet natuurlijk zijn: GoSub Foutje. Dus controleer eerst zelf wat er allemaal fout is.
 
Laatst bewerkt:
:) vreemd,vreemd,vreemd
ik heb het invoerveld debiteur nummer uitgeschakeld en vergrendeld, en nu is alles weer oké!
bedankt voor de tip over fouten zoeken in vba code, ga ik zeker nog gebruiken.

Jesse
 
in het veld Crediteur nummer heb ik de code aangepast naar : SELECT Crediteuren.[Cred nr], Crediteuren.[Naam crediteur], Crediteuren.[Deb nr], Crediteuren.[BTW %] FROM Crediteuren;
en in het veld Percentage BTW =[cboCrediteur].[Column](3)
ik heb geprobeerd een koppeling te maken maar dit lukte niet echt, ik weet ook niet of dit nodig is omdat er al één voor crediteur nummer is.
 
ik heb het aantal kolommen in het tekstvak naar 3 verandert nu werkt het wel.
het nadeel is dat het uitvouw vakje ook steeds groter word op deze manier.
 
Hoeft niet; je hebt het veld wel nodig in de keuzelijst om hem uit te kunnen lezen, dus je Rijbron is nu weer prima, maar of je de kolom ook ziet of niet, bepaal je bij de Opmaak van de keuzelijst. Als je bijvoorbeeld het aantal kolommen op 2 zet, zie je er maar twee. En als je de breedte van de (4) kolommen instelt op 1cm;3cm;0cm;0cm dan zie je er ook maar 2. Een kolombreedte van 0cm betekent namelijk dat de kolom verborgen is.
 
nog even een vraagje wat moet ik nou precies in het facturen overzicht invoeren bij tekstvak: Crediteur
hier hoort de naam van de Crediteur te komen, alles werkt nu behalve dit.
 
Laatst bewerkt:
Hoe vul je dat nu? Oftwel: wat is de besturingselementbron?
 
nog een probleem hij geeft percentage btw wel weer in het invoer formulier maar slaat het niet op.
 
in het invoerveld waar hij doet: SELECT Crediteuren.[Cred nr], Crediteuren.[Naam crediteur], Crediteuren.[Deb nr], Crediteuren.[BTW %] FROM Crediteuren;

in het overzicht waar hij het niet doet: =[Keuzelijst Crediteur nummer].[Column](1)
 
Ik neem aan dat je het over het veld [Tekst21] hebt in het formulier [Facturen]?
 
inderdaad

ook werkt de invoer voor percentage niet goed.
hij geeft het wel weer in de invoer maar word niet weergegeven in het tekstvak Percentage BTW (formulier facturen).
bij debiteur nummer heb ik het zelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt ook allemaal. Om te beginnen: je formulier Facturen is gebaseerd op de tabel Facturen (logisch...) In die tabel sla je (ook logisch) alleen een Crediteur nummer op. Een veld [Deb nr] is daar ook volkomen overbodig, want dat sla je al op in je tabel Crediteuren. Dat geldt eigenlijk ook voor je Crediteur naam, waarvoor je nu een formule gebruikt die uit het andere formulier komt. Probleem: je roept iets aan uit een keuzelijst, die je niet hebt... Dus: =[Keuzelijst Crediteur nummer].[Column](1) geeft een foutmelding, want je hebt de keuzelijst niet. En,zoals ik al zei, die heb je ook niet nodig. De slimste methode is, om je formulier Facturen niet te baseren op de tabel Facturen, maar een query te maken van Facturen en Crediteuren. Daar kun je namelijk alle Crediteurvelden die je wilt zien toevoegen, en vervolgens op het formulier neerzetten. Dan heb je helemaal geen keuzelijsten meer nodig. En verwijder alle velden uit Facturen die je daar niet nodig hebt, dat is alleen maar verwarrend. Voor een factuur volstaat het om het veld [Cred nr] op te slaan; de rest lees je in uit Crediteuren.
 
aaah het is gelukt en duurde nog niet eens lang ook :)
heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan