OctaFish
Verenigingslid
- Lid geworden
- 6 feb 2009
- Besturingssysteem
- Windows 10/MacOS
- Office versie
- Office 365
Je doet niks met die query, want dat is de Rijbron van de keuzelijst. De keuzelijst gebruik je om een Crediteur uit te zoeken. Meestal maak ik mijn keuzelijst zo dat ik maar één veld hoef te gebruiken, namelijk de keuzelijst. De keuzelijst stel ik dan zo in dat ik netjes de Namen zie, en selecteer, maar dat het CrediteurID wordt opgeslagen. In dat geval zet je bij <Kolombreedten> neer: 0;3cm, en bij <Lijstbreedte>: 3,6cm. Heb je veel crediteuren, dan kun je de lijst standaard meer rijen laten zien dan 8 (access 2003) of 16 (access 2007) door bijvoorbeeld het getal 30 in de regel <Aantal rijen> te typen.
Als je de eerste kolom verbergt (breedte 0) dan zie je de Crediteurnummers niet meer, maar wel de Klantnamen. Die verschijnen dus op het scherm. In de tabel sla je echter het CrediteurID op, want dat is het veld dat je bij <Afhankelijke kolom> op de waarde 1 hebt staan.
In je tekstveld zie je nu ook de naam van de crediteur, wat uiteraard een beetje dubbel op is. Je kunt het Besturingselementbron van dat veld dus veranderen naar: =[cboCrediteur].[Column](0)
Nu is het resultaat: het tekstveld laat het CrediteurID zien, en de keuzelijst laat de Crediteur naam zien. Alleen nog even de labeltjes verwisselen, en je bent er volgens mij!
Als je de eerste kolom verbergt (breedte 0) dan zie je de Crediteurnummers niet meer, maar wel de Klantnamen. Die verschijnen dus op het scherm. In de tabel sla je echter het CrediteurID op, want dat is het veld dat je bij <Afhankelijke kolom> op de waarde 1 hebt staan.
In je tekstveld zie je nu ook de naam van de crediteur, wat uiteraard een beetje dubbel op is. Je kunt het Besturingselementbron van dat veld dus veranderen naar: =[cboCrediteur].[Column](0)
Nu is het resultaat: het tekstveld laat het CrediteurID zien, en de keuzelijst laat de Crediteur naam zien. Alleen nog even de labeltjes verwisselen, en je bent er volgens mij!