andrenijmegen
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 sep 2011
Hallo beste forum genoten,
Voor mijn administratie ben ik opzoek om het een en andere te automatiseren.
De bedoeling is om aan de hand van een werkadministratie een factuur te maken.
opbouw sheets en functionaiteit:
* klantenbestand welk terug te vinden is in een tabblad bij de werk administratie.
* werkadministratie die op een volgende werkorders automatisch aanmaakt en opslaat in een database.
* een factuur die automatisch word opgemaakt vanuit de werkadministratie met een uniek factuurnummer doorlopend na opslaan factuur.
* debiteuren beheer.
* artikelen beheer
hoe kan ik deze sheets het beste koppelen met elkaar dat deze goed funcioneren.
excel kan ik redelijk mee overweg enkel macro's heb ik geen kaas van gegeten, naar wat speurwerk op internet kan ik niet de benodigde macro's vinden laat staan hoe ik ze moet toepassen.
wie kan mij op weg helpen en samen een mooie sheet te maken die ik dan uiteraard ook op dit forum upload, voor gebruik van andere leden.
Ik ben erg benieuwd en sta te trapplen om wat over macro's te leren.
P.S. ik heb al het een en ander geprobeerd aan de hand van een excel sheet van dit forum maar stuit op de macro's
Voor mijn administratie ben ik opzoek om het een en andere te automatiseren.
De bedoeling is om aan de hand van een werkadministratie een factuur te maken.
opbouw sheets en functionaiteit:
* klantenbestand welk terug te vinden is in een tabblad bij de werk administratie.
* werkadministratie die op een volgende werkorders automatisch aanmaakt en opslaat in een database.
* een factuur die automatisch word opgemaakt vanuit de werkadministratie met een uniek factuurnummer doorlopend na opslaan factuur.
* debiteuren beheer.
* artikelen beheer
hoe kan ik deze sheets het beste koppelen met elkaar dat deze goed funcioneren.
excel kan ik redelijk mee overweg enkel macro's heb ik geen kaas van gegeten, naar wat speurwerk op internet kan ik niet de benodigde macro's vinden laat staan hoe ik ze moet toepassen.
wie kan mij op weg helpen en samen een mooie sheet te maken die ik dan uiteraard ook op dit forum upload, voor gebruik van andere leden.
Ik ben erg benieuwd en sta te trapplen om wat over macro's te leren.
P.S. ik heb al het een en ander geprobeerd aan de hand van een excel sheet van dit forum maar stuit op de macro's