• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maken werk administratie in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrenijmegen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2011
Hallo beste forum genoten,

Voor mijn administratie ben ik opzoek om het een en andere te automatiseren.

De bedoeling is om aan de hand van een werkadministratie een factuur te maken.

opbouw sheets en functionaiteit:

* klantenbestand welk terug te vinden is in een tabblad bij de werk administratie.
* werkadministratie die op een volgende werkorders automatisch aanmaakt en opslaat in een database.
* een factuur die automatisch word opgemaakt vanuit de werkadministratie met een uniek factuurnummer doorlopend na opslaan factuur.
* debiteuren beheer.
* artikelen beheer

hoe kan ik deze sheets het beste koppelen met elkaar dat deze goed funcioneren.

excel kan ik redelijk mee overweg enkel macro's heb ik geen kaas van gegeten, naar wat speurwerk op internet kan ik niet de benodigde macro's vinden laat staan hoe ik ze moet toepassen.

wie kan mij op weg helpen en samen een mooie sheet te maken die ik dan uiteraard ook op dit forum upload, voor gebruik van andere leden.

Ik ben erg benieuwd en sta te trapplen om wat over macro's te leren.

P.S. ik heb al het een en ander geprobeerd aan de hand van een excel sheet van dit forum maar stuit op de macro's

probeer een voorbeeld up te loaden maar dat lukt niet op een of andere manier kan ik hem niet uploaden

krijg deze foutmelding:

Fatal error:

Kan geen bestandssysteemdirectory voor de bijlage maken.

Unable to proceed with save while $errors array is not empty in class vB_DataManager_AttachmentFiledata in [path]/includes/class_dm.php on line 849

andreuitmijngeboorteplaats:D
Heb je het al geprobeerd door je bestand te zippen?
En als dat niet lukt, moet je het eens proberen via www.mijnbestand.nl dat lukt zeker.

Als je wilt, mag je hem op mijn mail zetten,
Niet te lang wachten, ik wil mijn emailadres niet te lang hier laten staan. Laat ff weten als je hem verstuurd hebt, lukt het niet......ook ff laten weten.

Laatst bewerkt:
bedankt ad.

Ik heb dus een bestaand excel bestandje aangepast en liep (lees: stuitte) op verschillende macro's die ik niet juist meer kreeg. Graag zou ik ook advies willen hoe ik de werkorder ook automatisch op kan slaan als ik op een knop verwerken druk, nu word automatisch de factuur aangemaakt. Dus een bewerkbare werkadministratie die automatisch een factuur aanmaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan