ik heb problemen met het configuratiescherm van windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

agnes53

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Berichten
9
hallo, ik wil graag mijn klasieke configuratiescherm terug, ik weet niet wat ik gedaan hebt maar als ik nu bij start op instellingen druk om naar het configuratiescherm te gaan staat het uitgeklapt:evil:ik ben al zo lang aan het puzzelen maar het lukt me echt niet
graag jullie hulp
groetjes agnes
 
Hoi,
klik rechts op de startknop>eigenschappen>menu start>aanpassen en vink daar de optie uit configscherm als menu weergeven.
 
bedankt

hoi Mik, bedankt,:thumb: het is me gelukt maar hoe krijg ik het in klassiek? er staat links in het kader alleen windows update en help. en ik heb nog een vraag, mijn zoekfunctie doet het niet. als ik een woord invoer en oke klikt gebeurt er niets, ik druk op kruisje dan wil ik afsluiten en slaat hij vast. ik ga dan beeindigen met control del en dan lukt het wel, raar he?
groetjes agnes
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
ik weet niet of je een Win XP cd hebt zo ja doe dan eens het volgende:
windowstoets + r
typ
cmd
enter
typ
sfc /scannow
enter
Als om de Win XP schijf wordt gevraagd doe je die in je leesstation.
Geef ff aan welke XP-versie dat je hebt (Home Edition of Professional).
 
reactie

hoi Mik, het vervelende is dat ik de cd niet hebt, het is een home edition. dus dan heb ik een probleem. groetjes agnes
 
Geen kennis o.i.d. die wél een cd heeft? Probeer het eens zonder cd.
Met het hulpprogramma Systeembestandcontrole kan een beheerder alle beveiligde bestanden scannen om de versie ervan te controleren. Als tijdens deze controle wordt vastgesteld dat een beveiligd bestand is overschreven, wordt het bestand vervangen door de juiste versie van het bestand. Deze versie wordt opgehaald uit de cachemap (%Systemroot%\System32\Dllcache) of de Windows-installatielocatie. De cachemap wordt eveneens gecontroleerd door Systeembestandcontrole en wordt zo nodig bijgewerkt. U moet zijn aangemeld als beheerder of als lid van de groep Administrators om Systeembestandcontrole te kunnen uitvoeren. Als de cachemap wordt beschadigd of onbruikbaar wordt, kunt u de opdracht sfc /scannow, sfc /scanonce of sfc /scanboot gebruiken om de inhoud te herstellen. Bron: MS
http://support.microsoft.com/kb/310747/nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan