Videokaart word te heet =>no video input

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deurbel

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2011
Berichten
58
Mijn pc is nog niet zo heel oud, maar de laatste twee maanden ongeveer valt mijn beeldscherm uit met de message: no video input. Ik krijg dit als ik een een game speel en na een tijdje krijg ik het. Mijn pc staat nog wel aan, maar hij word dan opeens stil en heb alleen geen beeld. Ik had dit in het begin nooit en mijn pc was altijd erg stil. Ik heb w7 en dit is een screen van Speedfan terwijl ik een game opgestart heb.
2ns8l5k.png

Hij is nu nog niet zo warm maar hij heeft ook al 90C gehaald. Handmatig mijn fan op 90% zetten werkt wel, maar het lijkt mij niet goed dat het op deze manier moet om mijn pc aan te houden. Ik heb al hier en daar wat gekeken, en kwam tot de conclusie dat het misschien met koelpasta te maken heeft. Ik heb al mijn pc helemaal stof vrij gemaakt, maar er is ook zo'n roostertje achter mijn fan waar ook een hoop stof in zit waar ik niet bij kan. Het schijnt dat je met een luchtspuit dat kan doen?????? Is dit zinvol? Wat kan ik het beste doen en kan ik bijvoorbeeld dat koelpasta zelf kopen (waar?) of moet dat bij een winkel gedaan worden?
 
Welke merk hd 5670 heb je en kun je die kaart er uit halen ?
Welke kast heb je ?(misschien met foto v/d inhoud )

Je kunt met perslucht ( uit een spuitbus) wel schoon blazen( voorzichtig) je moet dan wel alle fans tegenhouden
 
Topic verplaatst naar sectie Videokaarten.
(Vragen met betrekking tot videokaarten plaats je hier)
 
Hier een screen van mijn inhoud met pc wizard
r9pth1.png


Edit:
Excuses Frankwannet, zat al te twijfelen in welke topic.
 
Laatst bewerkt:
Net viel kreeg ik weer no video input waardoor ik dus genoodzaakt was om hem uit te drukken. Had een klep er af gehaald, en direct aan videokaart gevoeld die extreem heet was.
Het lijkt mij dus niet dat het aan koelpasta ligt, of kan dat alsnog?
Ik heb overigens twee fans, één in mn videokaart en de ander gewoon in mijn kast.
 
Laatst bewerkt:
60graden voelt ook extreem heet ; dat kun je beter meten met speedfan o.i.d.
Dus:
welk merk hd5670 en welke kast
en ik bedoelde meer een echte foto
 
Hallo

Controleer of de ventilator nog soepel draait.

Blaas de heatpiperadiator uit d.m.v. luchtdruk "compressor". (tegen de richting in van de normale airflow !!!)

Uiteraard de ventilator mechanisch blokkeren om te hoog oplopen v/h toerental te voorkomen.

maar de laatste twee maanden ongeveer valt mijn beeldscherm uit met de message: no video input. Ik krijg.....

Is de problemen al wel heeel lang uitstellen , hopelijk voor u is deze videokaart nog niet beschadigd. (losgekomen g.p.u , defekte ram's , etc.. door de hitte)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij draait mijn ventilator gewoon goed, maar wat bedoelt u met mechanisch blokkeren? Hoe kan ik dit doen? Ik moet me overigens verbeteren met twee maanden, het is maximaal een maand. Maar heeft de normale fan zoveel invloed op de temperatuur van de videokaart? De videokaart heeft toch een eigen fan? Waar kan ik zo'n luchtdruk "compressor" eventueel kopen?

wc2wc ik zal een foto van de inhoud van mijn kast later posten.
 
Het koelblok schoonblazen en daarbij zorgen dat de fan niet draait - met je andere hand tegen houden .Dat bedoelt VDK_P
Je kunt de ventilator er ook af schroeven (denk ik) dan kun je goed bij

welk merk videokaart heb je ; dan weten we allemaal waar we over praten

Welke kast is het ; is het een medion pc ?
deze?
http://www.aldi.medion.com/md8342/be_nl/?refPage=aldi
 
wc2wc dat is hem inderdaad. Met merk bedoel je Ati Radeon? Het is iig. de pc van die link. Ik heb de ventilator er al eens af gehad, maar daar achter zit een soort roostertje en daar zat volgens mij nog wat stof waar ik niet bij kon komen.
Hier is mn kast overigens
kajn1t.png
 
ziet de videokaart er zo uit ?
http://www.diskidee.be/wp-content/uploads/2011/06/medion_md8361_ati_radeon_hd_5670.jpg
Dat plastic ding kun je er af schroeven en dan het koelblok reinigen

Er is niet veel luchtverplaatsing in die kast met een x4 en de 5670 wordt het best warm en de voeding moet dat af voeren ?
Als je de videokaart goed schoon hebt gemaakt kun je eens proberen om voor dat rooster( rechtsonder) een uit blazende fan te plaatsen - een grote bv 12cm als dat past.
 
Laatst bewerkt:
Welke beeldschermresolutie staat er ingesteld, want daar moet het probleem gezocht worden.
 
wc2wc ik heb die inderdaad, ik heb inmiddels de fan stof vrij gemaakt en de koelblok van de videokaart ook. Ik ben er achter gekomen dat de voeding extreem stoffig is. Binnenkort ga ik naar een computerwinkel om te zorgen dat het weer allemaal goed is.

Seniorke ik heb de aanbevolen schermresolutie: 1920x1080. Bedankt voor jullie hulp alvast, Top.

Ik ga nu verder mijn temperaturen volgen zodat ik weet of er verbetering is.
Is het bij een game overigens verstandig om handmatig de fan speed op een speciale snelheid te zetten? Want ik heb wel eens dat op 90% gezet, en op moment dat ik eerst wel no video input kreeg, kreeg ik het niet.
 
Laatst bewerkt:
Stofferige voeding is zeker niet goed voor je computer.
Als je een handige Harry bent, hoef je niet naar de computerwinkel te lopen voor een bus met perslucht. Ik ben ook niet die grote voorstander van die spuitbussen met perslucht.
Met een pincet (liefst plastieken) verwijder je eerst de stofproppen. Daarna met een haardroger , op koude lucht het stof wegblazen. Wel eerst alle apparaten ontkoppelen en de stekker uittrekken .
 
Zal het gaan proberen, tot nu toe blijf de temp. van gpu op 75C, is toch voldoende onder een game? Bedankt voor de hulp seniorke/wc2wc
 
Laatst bewerkt:
75C constant na een half uur gamen is oké

Je hebt een matige luchtverplaatsing in die medion kast - alles gaat via de voeding naar buiten ; daar blijft de meeste stof dus hangen .
Je kunt de voedingen er zelf uitschroeven en schoonblazen , met een spuitbus/föhn of met je mond (ogen dicht) en daarna de stofzuiger .
Wel de fan tegenhouden met een potlood o.i.d. omdat die niet te snel of de verkeerde kant op mag draaien
Je kunt de voeding ook openschroeven en met een kwastje werken .
Zorg daarnaast voor een goede/schone lucht inlaat van de kast ( van voren aan de onderkant ) en eventueel een extra fan.


Zoals seniorke schrijft kun je dit best zelf ; scheelt je weer wat euro's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan