Cat 6. UTP Kabel aanleggen/krimpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
261
Beste Helpmij bezoekers,

Ik ben net verhuisd, en heb een UTP Cat6 kabel door getrokken naar mijn zolder. Aan beide kanten heb ik een connector erop gezet doormiddel van een krimptang. Ik heb gegoogled voor de kleur code. En die is correct aan beide kanten. Als ik hem nu in mijn PC of Laptop stop. Gebeurd er niks. Er blijft een computertje staan met een rood kruisje (win7).

Ik heb aan beide kanten al een nieuw stekkertje erop gezet om te kijken of ik het misschien fout had gedaan.

Wat kan er fout zijn gegaan?

Mvg Gino Brugman.
 
Welke volgorde heb je aangehouden?

en weet je zeker dat de connector niet gedraaid zit?
 
Hoi,

Heb je wel met een korte kabel(dichtbij dus) wel verbinding?
 
Ik heb gewoon wifi. En de kabel is doorgetrokken naar Zolder. Dus een kabel "dichtbij" is niet van toepassing. Al sluit ik de laptop direct aan op de router (andere kabel) . Werkt hij wel gewoon. Dus het is geen probleem met de router/modem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is 1 van je ader(paren) niet goed geknepen, nogmaals dus.
 
Hoi,

Oke dan lijkt het mij toch dat er iets met krimpen mis gaat wel draadjes wel ver genoeg in het stekkertje gedrukt?
 
De volgorde zou goed moeten zijn, kun je de uiteinden van de kabels goed zien zitten in de voorkant van de connectors (zou wel moeten, anders heb je kans dat de kabel niet ver genoeg zit.

heb je goed gelet op het groene paar dat op 3-6 zit, en het blauwe op 4-5?

Is de kabel een solidcore of multicore draad?

een andere optie is wellicht een tester huren/lenen van iemand
 
Alles zit goed aangedrukt. Kan alle uiteindes zien aan de voorkant van het stekkertje. Solid core/ multi core weet ik niet. Sorry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat alles wel degelijk goed geknepen is. Heb het bij elk stekkertje gecontroleerd c:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Elk draadje is goed door gedrukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een kort stukje van de draad afknipt, en de mantel van een enkel draadje doorsnijd, zit er dan 1 koperdraad of een flink aantal koperdraadjes in?
 
Oow. Nu snap ik de term solid. en multi. Weer wat geleerd haha. De 'aders' zijn maar 1 koperdraad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lexaniji, wil je a.u.b. ophouden met quoten ? Nu kan ik alles gaan opruimen. Quoten is in deze situatie niet nodig !!
 
Laatst bewerkt:
gebruik je ook cat 6 stekkers?
zo ja let dan op dat daar een schotje tussen zit.
gebruik dan eens cat 5 stekkers.
 
Ik gebruik cat 5 stekkers volgens mij. Maar dat maakt niet veel verschil?
 
woon je in de buurt van Enschede.
 
Totaal niet Haha. Ik woon in Vleuter-Weide, Utrecht. Ik ben aangesloten bij Ziggo.
 
nee dat is te ver weg voor mij, dan laat ik de tester maar in de koffer.
 
Die solid-core draden zijn erg onhandig, heb er zelf ook problemen mee gehad, de ijzertjes die je door de mantel prikt, gaan normaal ergens door de multicore draad heen, maar nu heb je een grote kans dat hij alleen een stukje mantel neemt.

wellicht loont het om er netwerk sockets op te monteren in plaats van stekkers
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan