Wiite icoontjes bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
1.627
Goedemiddag.

Ik heb alweer eens een vraagje over mijn netbook. Een Acer Aspire One 722 met 4 GB ram.

Het probleem is dat bij het booten alles redelijk snel verloopt. Maar na het inloggen is het een klein drama soms.

Alle icoontjes op mijn bureaublad zien er dan zo uit:

Icons.png

Na een een korte tijd worden geleidelijk aan alle icoontjes weer normaal. Soms start het bureaublad ook heel traag op zonder icoontjes en komen ze zo na een tijdje op het scherm. De iconen in de taakbalk zijn ook altijd wit in het begin.
Ook het opstarten van sommige programma's verloopt traag.

Ik heb met CCleaner enkel de belangrijkste programma's aangevinkt die moeten opstarten. Ik gebruik MSE als virusscanner
De pc is gedefragmenteerd, virus & spyware vrij en het register is ook proper.

De Windows installatie staat er ook nog niet overdreven lang op. (Is een propere Windows 7, dus niet de recovery)

Heeft iemand een oplossing voor dit toch wel lastige probleem.

Bij voorbaat bedankt!
 
Ik heb dit 'probleem' ook met mijn primaire computer. Ik denk dat het ligt aan de snelheid/leeftijd van de harde schijf. In mijn primaire computer gebruik ik namelijk een 80 GB harde schijf voor de Windows-partitie. Deze harde schijf is 8 jaar oud en zeker niet een van de snelsten meer.
 
Aan de leeftijd van de pc zal het volgens mij niet liggen. De netbook is van oktober 2011. Een 500 GB HD dus...
 
Daar kan het ook niet aan liggen.
Hoeveel GHz is de processor?
 
Dan kan ik u helaas niets anders meer aanraden naast hetgeen dat u al heeft gedaan.
 
Hoi,
je probleem komt wss voort uit een v.d. opstartprogramma's, dat wss enorm veel geheugen vraagt.
Maak eens een screenshot van wat er allemaal opstart (msconfig>opstarten). Kijk eens onder taakbeheer hoeveel processen er draaien na opstart.
Hou ook eens in de gaten welk proces het meeste geheugen in beslag neemt (taakbeheer).
Scan voor de zekerheid eens met Mbam (link in m'n handtekening).
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven al staat, je pc is gewoon nog aan 't opstarten en is er nog niet aan toe gekomen om de icoontjes te laden.
Gewoon je opstartbestanden onder handen nemen:) Of drastich Windows opnieuw installeren:p
 
Ik weet zeker dat ik de opstartprogramma's goed heb ingestelt, maar ik zal straks nog een screenshot posten.
PC is al gescant met maleware bytes, spybot en MSE.
 
Hier zijn de screenshots.

Opstarten.pngProcessen.png (De SpotifyWebHelper bij de processen heb ik net nog uitgeschakeld)

De processor is een AMD Fusion C60 Dual Core processor. 1 Ghz en in Turbo Mode tot 1,33 Ghz. Niet echt super sterk, maar voor een netbook is dit toch wel uitzonderlijk sterk.

Eens de PC volledig opgestart is, werkt alles echt supervlot...
 
Lees deze site even door (hier staat de mogelijke oplossing tussen(Eng.) en schakel de 2 items eens uit (APSdeamon en iTuneshelper).
Je weet dat je alle software achteraf ook gewoon handmatig kan opstarten? Office hoeft ook niet mee op te starten, die start vanzelf op als je ermee gaat werken. Bij mij start niets automatisch op, behalve de beveiligingssoftware en Gmail notifier.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die 3 processen dan nu ook maar uitgeschakeld. Nu zal het wel beter gaan.

Ik zet deze voorlopig op opgelost.
 
@pyrokenny
Geef geen onzinnige antwoorden zoals deze b.v.
je moet gewoon ff wachten totdat alles goed is
Reageer alleen als je iets zinnigs toe te voegen hebt.

Mvg,
sectiemoderator
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan