Net user id en wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Berichten
253
Ben sinds gister in bezit van een eminent em7280.
Nu heb ik mijn beide externe hdd's en pc gedeeld via het netwerk maar zodra ik die wil bezoeken via mijn mediaplayer, vraagt die om een gebruikersnaam en wachtwoord?!
Ik heb al wat rond gekeken op internet en zag heel wat staan, veel oude topics en veel waar dan toch niet helemaal duidelijk de oplossing in staat.
Zouden jullie mij kunnen helpen?!
Delen met wachtwoord etc staat uit!
 
Hallo MDB14,

Tja nou heeft iedereen met de pc niet het zelfde natuurlijk.
Dat is bij mij ook zo en deel geen harde schijven over een netwerk.

Een gebruikersnaam met een wachtwoord die je wel zal kennen is die van het inloggen op je windows account met het opstarten van je pc.
Nou is een harde schijf via een netwerk extern met de pc verbonden en met bezoeken er van via de media player ga je daarmee met de media player naar iets wat buiten je locale windows account staat.
Dan kun je dus ook met iets van de netwerk beveiliging te maken krijgen vandaar dat Net user id en wachtwoord om weer in te loggen.
P.S: Bijvoorbeeld op die externe harde schijf kan ook iets van malware komen te staan, of je vind dan niks op de pc omdat het eerst op de externe harde schijf verzameld wordt of het komt via de externe harde schijf iedere keer weer terug op pc te staan en je blijf met de anti-malware maar aan het scannen en verwijderen.

Om het iets makelijker te maken kun je het ook zien NET user id, en staat NET voor NET Command (NET.exe).
Start de command prompt op en type dan in dat scherm b.v eens NET USER in.
Dan krijg je de user account gegevens te zien.
En met NET ACCOUNTS zie je dan b.v de voorwaardes die voor een wachtwoord gelden.
En zo zijn er nog wel meer voor het netwerk beheer, op deze web-pagina zie je lijst met die commando's.

Helaats omdat ik dan geen schijven over een netwerk deel kunnen de commando's daarvoor niet worden gecontroleerd om je zo een goede stap voor stap handleiding aan te kunnen bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan