• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Werkbon met handtekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karelgroot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik heb een werkbon gemaakt in Excel 2010, hierop worden de uren en eventuele materialen genoteerd zodat de klant deze kan ondertekenen.
Daarna mail ik deze door naar de klant en onze administratie afdeling.

Nu heb ik een kader gemaakt waarop de klanten hun handtekening kunnen invullen, echter moet bij het ondertekenen eerst het handtekening kader selecteren en via kiezen voor invoegen --> vormen --> krabbel en handtekening laten plaatsen
Ik zou graag willen dat dit vak direct beschikbaar is voor een handtekening, ik heb een Windows 8 laptop met touchscreen incl. pen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit makkelijker te maken.

De bijlage bevat het Excel 2010 document --> Bekijk bijlage Forum werkbon.xlsx

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,
Karel de Groot
 
Ik heb zelf geen touchscreen dus doe ik maar een suggestie.
Heb je al geprobeerd om in het bereik A45:G53 een tekstbox in te zetten voor de handtekening?
 
Beste Willem,

Bedankt voor je snelle reactie!

Het is volgens mij al een tekstbox, alleen zou ik graag willen dat ik direct met mijn muis (of pen) kan tekenen.
Nu moet ik eerst de tekstbox aanklikken en kiezen voor invoegen --> vormen --> krabbel voordat ik een handtekening kan zetten.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Karel
 
Ik had meer dit in mijn gedachte.
Een standaard aanwezig tekstbox die je alleen maar hoeft aan te klikken om iets in te zetten.
 

Bijlagen

  • Forum werkbon-2.xlsx
    70,5 KB · Weergaven: 3.084
Beste Willem,

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Ik zie inderdaad een tekstbox, ik zou graag willen weten waar jij die waarde hebt ingevuld.
Zodra ik de tekstbox geselecteerd heb moet ik nog steeds kiezen voor invoegen --> vormen --> krabbel voordat ik een handtekening kan zetten
Bestaat er ook zoiets van een tekeningsbox? Dat je gelijk een tekening kunt maken in een box zonder eerst via het menu invoegen --> vormen --> krabbel te gaan voordat ik dan pas kan tekenen?

Wat jij misschien ook weet, als het doc. invul is en ik kies voor Bestand --> Opslaan en verzenden --> Verzenden als PDF dan bestaat de gegenereerde PDF uit 3 pagina's ik zou graag willen dat dit er maar één is.
Kan jij mij daarbij ook in adviseren?

Gr,
Karel
 
Ik had het vermoeden dat zo gauw je de tekstbox zou selecteren dat je dan rechtstreeks met je pen er iets in zou kunnen zetten.
Dit is dus helaas niet het geval.

Van Word weet ik iets minder af maar als je het gehele tekst bereik selecteer kun je dan niet zeggen dat dit op 1 pagina afgedrukt moet worden.
Het is misschien beter dat je van de 2e vraag een nieuwe maakt in het WORD forum.
Daar kunnen ze je allicht beter helpen.
 
Goeden middag Karel,

Op de vraag dat hij bij het afrukken en verzenden meerdere bladen afdrukt, kan je wel helpen.
Dat heeft er mee te maken dat je nog twee bladen hebt open staan namelijk de verborgen blad 10 en blad 19.

Vriendelijke groet,
Gerard.
 
Correctie en excuus van mijn zijde
2e deel van je vraag niet goed gelezen.
"doc" vertaalde ik voor mezelf naar een word document.
Je bedoelde zo als ik het nu zie dit document.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan