niet uploaden in windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre2

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2010
Berichten
117
Hallo ,

Ik heb pas een Mac Mini aangeschaft na overleden van windows pc.
Op de Mac Mini heb ik via Parallels , Window 8 geinstalleerd. Alles werkt na behoren.
Onder Windows 8 heb ik ook Frontpage geinstalleerd om op een groot scherm te werken.

Het probleem is dat ik geen webpagina kan uploaden naar de externe website.
Alle instellingen staan goed .De externe website met de map Public HTML komt niet in zicht .
Als ik het zelfde doe op mijn laptop met Windows 7 ,kom ik wel gelijk op de externe website en kan ik uploaden.

Als foutmelding van Frontpage krijg ik :" Er is geen webserver gevonden op ftp.josephinemode.nl op poort 21.
Controleer of de webservernaam geldig is en of de proxy-instellingen goed zijn ingesteld".

Wat zou het probleem kunnen zijn,

Dank voor jullie antwoord

Vriendelijke groet , Andre
 
Vergelijk de instellingen eens met die van je laptop. Heb je niet iets over het hoofd gezien?
 
Zal wel een netwerkinrichtingsfout zijn van je VM. Kijk na hoe het nu is ingesteld.
Zie hier dat zowel Shared networking als Bridged networking ook Internet-toegang oplevert voor je VM, maar Host-only networking niet

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Bedankt voor je antwoord,maar dat is een beetje adakadabra voor mij ,want versta en lees geen engels. De andere website's die ik heb kunnen ook niet geupload worden ,dat is een andere externe website.Dus het zit toch ergens in de instellingen van de pc of zo ?
De instellingen voor het FTP uploaden staan hetzelfde als op de laptop met Windows 7
Ook niet wat je met VM bedoelt,

Groetjes Andre
 
VM = Virtual Machine = die Windows 8 machine die je in Parallels hebt ingericht.

Tijs.
 
Hoi

Intussen verder gaan kijken in die VM...In het schermpje wat je ook laat zien in de link staat alles hetzelfde onder de hardware optie ,
Alleen staat er boven in een geel kader:" Some of the settings on this page cannot bechanged until the virtual machine is shut down".
Niet goed zeker ,want dat kan ik net niet vertalen.....
Connected is aan gevinkt
type : Shared Network
daaronder het Mac address

Gr.Andre
 
Ok, je gebruikt dus shared networking. Dat zou betekenen dat je W8 VM een vergelijkbaar ip-adres zou moeten hebben als je Mac Mini.
Bedoel dus dat (voorbeeld) als je MAC een ip-adres heeft dat begint met 192.168.1 dat op de W8 machine ook zo zou moeten zijn.
Check dat dus na.

Tijs.
 
" Some of the settings on this page cannot bechanged until the virtual machine is shut down".
Sommige instellingen op deze pagina kunnen pas aangepast worden nadat de VM is uitegezet.

Overigens is Frontpage enorm verouderd, het is officieel ook niet compatibel met Win8, dus het kan goed zijn dat je tegen meer problemen aan gaat lopen. Gelukkig zijn er alternatieven (ook in het Nederlands). Zoals Kompozer.
 
Dat Shared network staat zo ingesteld,maar krijg ook geen verbinding met andere pcç voor elkaar en bluetooth werkt ook niet,Misschien een ander type instellen???
Hoe kan ik die ip adressen vergelijken? het mac address in mijn schermpje is : 00:1C:42:18:18:EF


Gr.Andre
 
mac adres en ip-adres zijn verschillende dingen.
op mac mini een console openen en daar doen:
ifconfig
op W8: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

Tijs.
 
Hoi Naarling,ook dank voor je antwoord,even op de link van komposer gedrukt,zie dat hij ook voor de mac OSx geschikt is ,klopt dat ,want dan zou ik beter eens over kunnen stappen,want hoor zo vaak dat frontpage verouderd is...

Gr.Andre
 
Hoi allemaal,

Ik zat te denken,wat voor htlm editor ik ook gebruik ,als de verbinding met de externe website niet tot stand komt heb je er niets aan. Ik krijg ook de verbinding met de andere pc's niet tot stand,ook bleutooth wil niet werken'.
Om te kijken naar het ip adres van win 8 ,en de ipconfig toe te passen ,flits het schermpje even en is gelijk weg,

Mischien toch iemand een oplossing,
Bij voorbaat dank, Gr. Andre
 
Je moet wel het hele commando invoeren, dus incl. cmd /k ervoor!

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Het ipadres van win 8 is een IPv4 .......en heel anders dan van de mac mini,dus geen 192.168. maar begint met 10.211.55.

Ik krijg in OSx dat de status van mijn netwerk niet kan worden bepaald.
Wat ik al zei, bleutooth werkt ook niet, hij ziet wel de ipad,maar kan niet verbinden,dat ligt niet aan de ipad want die verbind wel met de draadloze koptelefoon.


Gr.Andre
 
Ok, doe het zo:
Sluit W8 af.
Verander de netwerk-instelling van je W8 VM naar Bridged Networking in plaats van Shared Networking.
Start de W8 VM weer op. Zou dan wél een 192.168.x.x ip-adres moeten krijgen én toegang tot Internet etc.

[Wel vreemd: Ik had verwacht dat ook Shared Networking Internet-toegang mogelijk maakt, maar Shared Networking schijnt toch anders te werken dan in de handleiding staat.]

Probleem met Bluetooth kan ik niet mee helpen: Het is en blijft een virtualisatie-omgeving, dus je mag er niet zonder meer vanuit gaan dat alles was een fysieke W8 machine zou kunnen ook werkt als het gevirtualiseerd is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Maar ik heb wel internet toegang,zowel op safari via OSx als IE via Win 8 ,dus daar ligt het niet aan,
dus allebij Wifi
Gr Andre
 
Je praat toch over niet kunnen uploaden? Dus is er dus (blijkbaar) een beperking als je Shared Networking gebruikt.
Verander dat (dus) naar Bridged Networking, dan is het net alsof de W8 machine rechtstreeks een verbinding heeft met je Internet-router (over de netwerkverbinding van de Mac Mini).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan