Thuisnetwerk verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
168
Hallo,

Ik heb een pc en een laptop, beide draadloos aangesloten via WIFI. Beide draaien Windows 7 Ultimate. Nu heb ik via het stappenplan een thuisnetwerk aangemaakt, genaamd Homegroup. Beide PC's maken soms wel verbinding met elkaar, maar als ik dan bestanden wil overzetten (filmbestanden) dan valt de verbinding weg. Ook als ik niet bestanden overzet is de verbinding soms niet beschikbaar. Ligt dit aan het WIFI of instellingen?
 
Wat voor router heb je? Is je verbinding sterk genoeg? Het probleem ligt waarschijnlijk bij de instellingen in de router zelf of aan de router...
 
Standaard KPN modem, Experia box. Instellingen is niks aan veranderd
 
En hoe sterk is je draadloze verbinding met de router? Als dat rond de 20% ligt, zou dat wel eens het probleem kunnen zijn.
 
Bij een netwerk is het belangrijk dat een aantal dingen is geregeld in]/i] de router. Bijvoorbeeld statische IP's en NAT (NAT moet aan). Als je statische IP's gebruikt, is het voor je router minder belastend om het "verkeer" te regelen (soortgelijk geldt voor Network Address Translation). Probeer anders eens beide pc's bedraad aan te sluiten op de router en dan een film te versturen, grote kans dat dan het netwerk niet wegvalt.
 
Bedraad lukt niet mijn pc staat boven. Zal naar de statische ip adressen en NAT wel kijken.
 
Heb een statisch ip adres op zowel pc als laptop ingesteld, en heb uPnp aangezet op de router. Nog steeds geen verandering. Probeer 's ochtends de bestanden te kopiëren van mijn laptop naar PC, en als ik 's middags terug kom uit stage heb ik hetzelfde probleem. Kleine bestandjes lukt wel. Het gaat om filmbestanden van rond de 10 gigabyte.
 
Heb je al het kopiëren van kleinere bestanden geprobeerd? Bestanden van 100MB en 1GB ? Het zou zo maar kunnen zijn dat de bestanden te groot zijn voor de buffer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan