FTP Server instellen wie o wie wil / kan me helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cossack09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2013
Berichten
2
Goedenavond,

ik heb een klein probleem, ik wil weer ftp server starten alleen vecht ik op dit moment met een probleem. ik gebruik op dit moment filezilla server en met een filezilla client kan ik inloggen als localhost, via browser kan ik ook gewoon inloggen via localhost(ftp://gebruikersnaam@localhost:21)

alleen als ik via mijn ip adres wil inloggen lukt het me gewoon niet. krijg steeds de melding van kan verbinding leggen met de server. het is een tijd geleden dat ik met ftp servers werkte (12 jaar geleden). kan iemand me hiermee helpen?

er was ook vroeger een ftp server dat je kon instellen dat mensen pas konden downloaden als ze een bepaalde mb hebben geupload. welke ftp server programma was dat?
 
Zet eens (tijdelijk) alle firewalls uit op je computer.
Enne... ik neem wel aan dat je met ip-adres het lokale ip-adres van je pc/laptop bedoelt, dus niet het publieke ip-adres dat je router heeft.

Tijs.
 
hmm ik gebruik de ip adres wat ik zie op wat is mijn ip adres.nl maar als ik het zo hoor is dat fout.
dnties kan je me uitleggen hoe ik mijn neef op afstand kan loggen op mijn server?? mag ook via pm mag ook via hier?
 
Even over je originele vraag: Wat je (naar nu blijkt) eigenlijk wil weten is hoe je neef (of anderen) die zich buiten je thuisnetwerk bevinden de ftp-server kunnen benaderen. Die vraag ga ik niet beantwoorden, dat laat ik aan anderen.

Dat is namelijk nogal een heikel verhaal, o.a. omdat er 2 poorten bij betrokken zijn (poort 20 en 21). Daarnaast hangt het er ook nog eens vanaf of je in België woont of niet (in België kun je doorgaans op een privé abonnement géén ftp-/web-/etc. server draaien die poortnummer(s) onder de 1024 gebruikt).

Is dus een project waar ik me niet aan brandt. Als je hulp wilt (in dit geval van anderen) zul je een hoop meer informatie moeten geven, zoals merk + type router, je provider etc.
Ook nog eens speelt mee of je nog je eigen (bedrade/draadloze) router gezet hebt tussen je server en de apparatuur van de provider. Je moet dan namelijk 2x portforwarden:
1x vanaf de provider routermodem naar het WAN/Internet ip-adres van je eigen router
1x in je eigen router naar het LAN ip-adres van je 'server-pc'.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan