Synology NAS server DS 214 benaderen vanaf Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Goedemiddag,

Ik heb een vraag waar ik zo niet uitkom. Heb al een tijdje zitten googlen en op Youtube naar allerei instructiefilmpjes zitten kijken, maar kom niet uit de instructies. Wat is het probleem:

Ik heb de beschikking over een Synology NAS server DS 214. Deze NAS server is verbonden met de Horizon Mediabox van UPC, dat tevens dienst doet als modem/router.
Ik kan de NAS-server prima intern (draadloos) op mijn laptops bereiken. Ik wil echter ook de NAS server kunnen bereiken wanneer ik buiten mijn netwerk ben. De vraag is echter hoe doe ik dat?

Ik heb op de Horizonbox een aantal poorten (5000 en 80) geforward op het statisch IP-adres van de Synology server.

De vraag is hoe ik nu kan inloggen vanaf een andere computer? Wat tik ik dan exact in?

Kan iemand mij het verlossende antwoord geven?

BVD
 
de synology zou een cloudtoegang moeten hebben. Via de betreffende bijgeleverde software kun je dat configureren en gebruiken.
 
Ik ben er uit. Via mijn IP-adres gekoppeld aan de opengestelde poort (http://XX.XXX.XXX.XX:5000/ kan ik het station nu benaderen. Verder heb ik inderdaad ook het Cloud station aangezet en deze op mijn telefoon en laptop geïnstalleerd. Hiermee kun je inderdaad ook bestanden delen. Bedankt voor het meedenken
 
Natuurlijk wel vervelend dat UPC een dynamisch extern ip adres heeft.
dat is dus iedere keer zoeken welk ip adres je nu weer hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan