Netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cowgirl

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
163
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje, voorheen had ik draadloos internet maar omdat er toch wel veel verlies is heb ik een kabel doorgetrokken.
Mijn internet is van UPC 120/6mb nu geeft hij in mijn netwerkcentrum 2 verbindingen aan 1 met upc..... Realtek PCle en nog 1 met Lanverbinding Tap Windows adapter V9.
Daar snap ik helemaal niets van als ik de laatste uitschakel, dan doet hij telkens bij het opnieuw opstarten zo'n zelfde verbinding bijmaken dus laat ik het maar staan.

Als ik een test doe bij UPC om te kijken hoeveel Mb ik doorkrijg dan komt hij niet verder dan 10mbps/6mbps ook bij de ethernet eigenschappen staat 10 mbps.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet????

Groetjes Cowgirl

Ben nog vergeten te vermelden dat ik Windows 8.1 heb als besturing
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk dat de 10 mbit linksnelheid tussen router en pc het probleem is.
Ik zou vermoeden dat je netwerkkabel verkeerd is gemaakt, en (dus) maar 10 mbit verkeer mogelijk maakt. Leen eens ergens een kabel die af-fabriek gemaakt is, incl. gegoten verbindingen aan de uiteinden en probeer het daarmee.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Bedankt voor de snelle reactie, Heb nu de kabel van mijn man geprobeerd, en daar krijg ik wel de goede snelheid mee door. Snap er helemaal niets van omdat het toch een gegoten kabel is zoals je zei. Heb je ook nog enig idee betreffende die andere LAN verbinding of moet ik daar maar geen aandacht aan schenken.

Groetjes Cowgirl
 
Even een recap:
De kabel van je man heb je in dezelfde netwerkkaart gestopt (dus die Realtek PCIe) als de kabel waar je het in je startposting over had?
Indien ja, dan zal er toch wat mis zijn met de kabel die je in je startposting noemde, ook als die gegoten is (=niet zelf gemaakt)... In dat geval dus alsnog een vervangende kabel daarvoor halen.

Tijs.
 
Die andere netwerkverbing (TAP interface) hoef je geen aandacht aan te geven.
Heeft (dacht ik) met IPv6 te maken. Je kunt er evt. vanaf, maar stoort niets als je 'm laat staan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan