Nokia 6310 naar PC lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjvandijke

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
58
Tros radar

Ik had hetzelfde probleem. Ik had een Sitecom USB dongel. Heb toen een berichtje gedaan naar Sitecom. Kreeg onderstaande terug. Heb toen direct een mailjte gedaan naar Tros Radar. Als jullie dat nu ook doen.....

http://www.trosradar.nl


LS, Helaas werkt de Nokia 6310i met geen enkele Bluetooth adapter op dit moment. Dit komt omdat Nokia een extra beveiligingsprotocol heeft ingebouwd in hun eerdere Bluetooth toestellen en deze niet overeenkomt met de Bluetooth standaard. Het initiele plan van Nokia was om op deze manier er voor te zorgen dat Nokia toestellen alleen met Nokia Bluetooth adapters zou werken maar om een voor ons onbekende reden heeft Nokia deze Bluetooth adapters nooit geproduceerd. Dit heeft dus tot gevolg dat op dit moment geen een Nokia toestel (behalve de 7650) goed samenwerkt met Bluetooth. Ik raad u aan om eens contact met Nokia op te nemen om te zien welke Bluetooth adapters zij aanraden en/of wannneer zij met een oplossing komen voor dit probleem.
Vriendelijke groeten,
Robert den Hertog Technical Support Sitecom Europe BV
 
Heb je al wat gehoord van Tros Radar en/of Nokia. Of is er inmiddels een andere oplossing.
Ik heb sinds gisteren een laptop met standaard Bluetooth gekocht, dus ik zou het wel willen gebruiken met m'n 6310i. Heb die telefoon een paar maanden geleden immers genomen om in de toekomst (nu dus) met Bluetooth te gaan werken.
 
Helaas...

Nee, helaas niks meer van gehoord. Ik heb nog wel een ontvangstbevestiging van Tros Radar gehoord, maar ze hebben er nix mee gedaan. Ik heb inmiddels de hoop al opgegeven....
 
Ik heb nog even gekeken op bluetooth.pagina.nl. Daar zag ik in de discussie iets staan over het upgraden van je telefoon (Nokia 6310i) naar v5.50 van je software. Dan schijnen de meeste dingen wel te werken. Alleen het werken met PC Suite kan niet, omdat daar de extra beveiliging op zit. Heb e.e.a. nog niet helemaal bekeken, maar ik ga me er wel in verdiepen, omdat ik de verbinding toch wil hebben.

Mocht ik nog iets vinden, dan meld ik het hier.
 
Oplossing verbindingsprobleem Noka 6300 - Nokia PC suite

Beste lezers,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik had een probleem om mijn nieuwe Nokia 6300 zowel via bluetooth als via een mini usb kabel met Nokia PC suite te verbinden. Ik heb hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden en ik wilde dat gewoon even kwijt.

Wat had ik gedaan:
- de op cd meegeleverde Nokia PC Suite geinstalleerd, versie 6.83
- verbinding gemaakt via bluetooth met mijn notebook (HP DV5097, ingebouwd bluetooth)

Ik kreeg zowel via de kabel als via bluetooth op geen enkele manier een verbinding, met steeds weer de melding dat er geen beschikbare connectie kon worden opgebouwd (melding in Nokia PC Suite).

Toen ik daarna het programma Nokia software updater had geinstalleerd maakte dit programma echter wel direct een connectie met mijn telefoon! (software via website Nokia)

Ik heb toen (via tips op het internet, mogelijk is niet alles nodig):
- Nokia PC Suite gedeinstalleerd via de standaard Windows methode (configuratiescherm - software - deinstalleren)
- opnieuw opstarten
- Tool van Nokia geinstalleerd om 'oude' Nokia P suites te verwijderen (zie site Nokia)
- opnieuw opstarten
- CCleaner geinstalleerd en gedraaid (http://www.ccleaner.com)
- voor de zekerheid opnieuw opgestart
- Nokia PC Suite 7.0.8.2 geinstalleerd.

Het bovenstaande werkte prima. Zowel via bluetooth als via een standaard mini-usb kabel dat bij mijn fototoestel was meegeleverd.

Ik hoop dat iemand hier nog iets aan heeft, succes.
 
Dit is gelukkig niet zo'n enorme kick van een topic... op een maand na slechts 5 jaar :thumb:



:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan