internetkabel naar router maar geen wi-fi

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickko

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
24
Hallo mensen,

wij zijn op vakantie en hebben een router mee genomen.
er zit een internet aansluiting in de muur. en we hebben de internetkabel er in gedaan en in de router. alleen de wifi doet het niet. we hebben geen modum bij ons.
zou het toch nog mogenlijk zijn om wifi te hebben?

hoop dat jullie ons kunnen helpen!!:confused:

mvg nick
 
Vast wel, alleen "een router" is een beetje vaag. Heb je het model (merk/type) router? Dan kan ik even zoeken voor je ;)
 
reactie van hiddehoi

hallo hiddehoi

het typen is : netgear
range max wireless router WPN824 v2

groetjes nick
 
Verbind de router met de computer via een kabel naar de ethernet poort op de router, niet de internet/wan poort.
Ga naar www.routerlogin.net en log in met admin/password als je die niet gewijzigd hebt. Klik op wireless settings, hier kan je de wifi inschakelen.
 
Aangezien WIFI hier het 'magic' keyword is, denk ik niet dat ze een computer/laptop hebben meegenomen .. een tablet en mobiele telefoon zéér waarschijnlijk wel ..
ik zou es informeren bij de receptie.
 
reactie op whitty

aangezien wij hier geen receptie hebben gaat dat een beetje lastig en we hebben een laptop bij ons maar het gemak van een telefoon/tablet is toch iets makkelijker
 
Indien je een laptop bij je hebt moet je de wifi activeren via je laptop zoals ik beschreef. Wanneer je de wifi hebt ingeschakeld mag de laptop weer weg en kan je een telefoon/tablet gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan