• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe kolom toevoegen in draaitabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter estut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

estut

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Besturingssysteem
MacOS Sonoma 14.16.1
Office versie
Excel for Mac 2019 en Google Sheets voor XLookup gebruik
In de bijlage een voorbeeld van een draaitabel met veel kolommen. Nu wordt alleen het gemiddelde van de gegevens getoond. Nu wil ik ook een kolom ernaast hebben met b.v. standaarddeviatie, max en min. Hoe gaat het toevoegen van één of meerdere kolommen?
Vast dank voor een goede tip.
Groet Eric

Bijlagen

Vervolg....in tabblad DT2 heb ik met een macro (auteur Bsalv) gedaan gekregen dat naast GEMIDDELDE, ook MIN, MAX en STDEV worden berekend. Echter, de opmaak is niet fraai, alles staat onder elkaar. Wens is om de te beoordelen criteria in de eerste kolom te krijgen en de berekeningen in vier kolommen ernaast. Wie helpt?

Bijlagen

Dank arrie23! Ik begrijp wat je hebt gedaan en ik denk dat ik dat omzetten wel kan regelen. Nu was dit een kleine selectie uit ruim 2300 evaluaties (=regels), dus ik vermoed dat deze aanpak enorm veel regels (2300 x 45 = 103.500) gaat opleveren. Oeps... Ik ben benieuwd of er nog alternatieven zijn.

Ook met 103.500 records kan Excel (2007 en hoger) prima uit de voeten. Maar wellicht heeft iemand anders een alternatief waarvoor het omvormen niet nodig is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan