verloren folder terugvinden

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Ik werk met een iiMac voorzien van Ventura laatste versie. Ik ben zonder de oorzaak te kennen een folder kwijt uit mijn documents. Ik heb zelf geprobeerd om de folder terug te vinden met een paar recup freewares. Maar telkenmale ben ik gebotst op een vraag of een opdracht die ik niet kon uitvoeren . Bijgevolg liep de poging spaak. Daarom wend ik mij tot uw forum met de vraag "kennen jullie een goede recup freeware en bovenop " eenvoudig" als het kan. Uw vraagsteller moet nog oneindig veel leren. Maar ja al doende verruimt de kennis en de steun, van uw forum is een grote hulp

In afwachting van reacties eindig ik met dank en groeten

Audass

Een algemene vraag krijgt doorgaans een algemeen antwoord, bij deze zou dat zijn: "probeer een recovery programma". En dan geef jij daarop als antwoord: "ik heb programma A, B en C geprobeerd en die werken niet." Laten we dus de lijnen kort houden en vertel jij eerst wat je al geprobeerd hebt. Dat scheelt waarschijnlijk 20 (vrij nutteloze) berichten van onze kant.

Je hebt bijvoorbeeld niet eens geschreven of je al in de Prullenbak hebt gekeken of de documenten daar terecht zijn gekomen...

Volgens internet:
- Check de prullenbak
- Gebruik Time Machine backups
- If Time Machine isn't available, consider using data recovery software like Disk Drill or EaseUS Data Recovery Wizard.
- Use Spotlight (Command + Space) to search for the folder by name.
- If the folder was syncing with iCloud or another cloud service, check those locations.

voor Octafish en Senso

Ik besef maar al te goed dat ik een neofiet ben en dat uitzonderlijke software mij altijd problemen bezorgt. Ik waardeer de commentaar van Octafish niet. Hoe onervaren ik ook ben op moeilijkere domeinen toch probeer ik verschillende voorstellen die ik op internet kan vinden. Om te beginnen met spotlight, die zeer beperkt is. Ik veronderstel dat deze ook de Bin nakijkt ? Daarna probeerde ik EaseUSDataRecovery , Recuva en Disk Drill voor Mac. Maar telkens liep ik spaak omdat ik niet wist wat er op een bepaald stadium moest gedaan worden. Maar wat men met Google kan vinden lijkt mij dikwijls niet meer à jour wegens updates.
Ik, betreur dat ik niet slaag en met de time machine en met disk Drill Ik hoop met dit verhaal aan uw vragen te beantwoorden. En aangetoond te hebben dat ik geen misbruik maak van uw forum.
Helpen jullie mij niet verder dan zal ik uw houding maar inslikken en eens uitkijken naar een ander Helpsite

Dit is nu eens een geval waarbij schermovername van pas zou komen.

Met (vriendelijke) groeten
Audass

Beste Audass,
Wie zegt dat jij misbruik maakt van het forum? Jij stelt een vraag/legt een probleem voor. Dat is alles. Helpen is geen verplichting maar een vrijwillige zaak. Er is niet altijd een snelle oplossing.

Maar telkenmale ben ik gebotst op een vraag of een opdracht die ik niet kon uitvoeren.
Ben benieuwd wat dat dan is. Screenshots zijn niet mogelijk?

wat ik zoek is geen bericht maar een folder uit mijn Documents Mac
Gaat de methode die u, opgeeft, ook een folder herstellen ?
Mvg

Audass

Volgens mij is dat geen folder.

'een bericht of gesprek verwijdert in de app Berichten'
? Navigate to User Directory:
  • Open Finder.
    • Press Command + Shift + G (Go to Folder).

• Enter ~/Documents and click Go.

• Drag the missing folder back to the desired location.

Laatst bewerkt:
Ik waardeer de commentaar van Octafish niet.
Toch zou ik daar nog eens goed over nadenken, want ik stelde alleen maar logische vragen. En op een vriendelijke manier. Je heb regelmatig vragen hier gesteld, dus je zou ongeveer moeten/kunnen weten wat wij als helpers nodig hebben.

wat ik zoek is geen bericht maar een folder uit mijn Documents Mac
Nog zo'n opmerking waar wij als helpers niet veel mee kunnen. Folders bevatten documenten (waarom zou je anders folders maken?). Gooi je een folder weg, dan gooi je eigenlijk de inhoud weg. Die inhoud staat dus (ook) in de prullenbak. Als je vanuit de prullenbak een (of meer) document herstelt, wordt automatisch het (volledige) pad óók hersteld.

Niemand hier op HelpMij gebruikt (gelijk) externe programma's als er (al dan niet per ongeluk) documenten zijn weggegooid; veruit de makkelijkste manier om ze terug te halen is om de prullenbak te openen, en de verwijderde documenten terug te zetten. Probleem opgelost. Jouw verwijderde folder zou daar ook in moeten staan, en die kun je dan ook in zijn geheel terugzetten, uiteraard met de documenten. Dus je hebt twee opties: 1) je selecteert alle verwijderde documenten en zet ze terug (inclusief dus de map) of (optie 2) je herstelt de map.

Het wordt een probleem als je in de tussentijd de prullenbak leeg hebt gemaakt; dan zijn de documenten dus écht weg. En dán heb je externe programma's als Recuva nodig om ze te herstellen, want dat is ook een veel technischere klus. En ja, dan moet je goed lezen wat je moet doen, en er bij blijven.
Snap je die programma's niet, dan zou je er iemand bij moeten halen die wat meer verstand van computers heeft. Dat is veruit het makkelijkst, want dat werkt een stuk sneller. Berichtjes heen en weer sturen naar een forum werkt nu eenmaal niet zo snel. Als we al snappen wat je gedaan hebt, of moet doen.

Je zou bijvoorbeeld een student aan huis kunnen inschakelen; dat is niet zo duur en die gasten zijn vaak échte whizzkids.

Wat de oplossing van Senseo betreft: die zou ik zo nooit doen; de prullenbak is gewoon een icoontje op het bureaublad of in de knoppenbalk. Kun je rechtstreeks openen. Zonder toetsen.

Terug
Bovenaan Onderaan