Ik waardeer de commentaar van Octafish niet.
Toch zou ik daar nog eens goed over nadenken, want ik stelde alleen maar logische vragen. En op een vriendelijke manier. Je heb regelmatig vragen hier gesteld, dus je zou ongeveer moeten/kunnen weten wat wij als helpers nodig hebben.
wat ik zoek is geen bericht maar een folder uit mijn Documents Mac
Nog zo'n opmerking waar wij als helpers niet veel mee kunnen. Folders bevatten documenten (waarom zou je anders folders maken?). Gooi je een folder weg, dan gooi je eigenlijk de
inhoud weg. Die
inhoud staat dus (ook) in de prullenbak. Als je vanuit de prullenbak een (of meer) document herstelt, wordt automatisch het (volledige) pad óók hersteld.
Niemand hier op HelpMij gebruikt (gelijk) externe programma's als er (al dan niet per ongeluk) documenten zijn weggegooid; veruit de makkelijkste manier om ze terug te halen is om de prullenbak te openen, en de verwijderde documenten terug te zetten. Probleem opgelost. Jouw verwijderde
folder zou daar ook in moeten staan, en die kun je dan ook in zijn geheel terugzetten, uiteraard met de documenten. Dus je hebt twee opties: 1) je selecteert alle verwijderde documenten en zet ze terug (inclusief dus de map) of (optie 2) je herstelt de map.
Het wordt een probleem als je in de tussentijd de prullenbak leeg hebt gemaakt; dan zijn de documenten dus écht weg. En dán heb je externe programma's als Recuva nodig om ze te herstellen, want dat is ook een veel technischere klus. En ja, dan moet je goed lezen wat je moet doen, en er bij blijven.
Snap je die programma's niet, dan zou je er iemand bij moeten halen die wat meer verstand van computers heeft. Dat is veruit het makkelijkst, want dat werkt een stuk sneller. Berichtjes heen en weer sturen naar een forum werkt nu eenmaal niet zo snel. Als we al snappen wat je gedaan hebt, of moet doen.
Je zou bijvoorbeeld een student aan huis kunnen inschakelen; dat is niet zo duur en die gasten zijn vaak échte whizzkids.
Wat de oplossing van Senseo betreft: die zou ik zo nooit doen; de prullenbak is gewoon een icoontje op het bureaublad of in de knoppenbalk. Kun je rechtstreeks openen. Zonder toetsen.