Thuisgroep is verdwenen en niet meer in te stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Berichten
366
Beste helpmij-ers,
Ik heb in oktober een nieuwe desktop gekocht met windows 8.
Ik heb een laptop met windows 7.
Een oude desktop met windows 7.

Toen ik mijn nieuwe PC (win8) aan t installeren was, kon hij gelijk de 2 win7 pc's vinden.
Er was gelijk een thuisnetwerk (thuisgroep) en alles werkte.

Na enige tijd zijn er diverse updates gedaan op alle pc's en op eens was de thuisgroep niet meer te vinden en in te stellen.
Ik heb geprobeerd om via google diverse dingen te proberen, maar het is nog niet gelukt.

De nieuwe pc heeft inmiddels windows 8.1.
Wie heeft de oplossing voor me??
 
Ik weet niet of dit oplost maar proberen kun je het wel.

De eerste stap die je normaal gesproken dient uit te voeren om dit probleem aan te pakken is het uitvoeren van de Probleemoplosser voor Thuisgroepen op alle computers die je met de thuisgroep wilt verbinden.

  • Ga naar Probleemoplossing.
  • Ga naar Netwerk en Internet -> Thuisgroep.
  • Waarschijnlijk moet je als beheerder werken of geavanceerd gaan.

Oh ik vond nog een helpje Klik
 
Laatst bewerkt:
Beste manamana,
Dank voor je reactie.

Dit heb ik al geprobeerd, en dan komt er iets van tijdsinstelling uit. Deze staat op alle pc's goed en gelijk tot op de seconde.
Ook de land instellingen zijn allemaal gelijk.
Verder komt de melding dat het probleem niet opgelost kan worden met de probleemoplosser.

Ik heb op de nieuwe pc de thuisgroep aangemaakt, nu is het de bedoeling dat deze en andere pc's elkaar gaan herkennen en/of ik lid kan worden.
Deze optie komt niet naar voren. Ik kan wel op de oude pc en laptop een nieuwe thuisgroep maken, maar dat wil ik niet.
Ik wil me aanmelden op de nieuwe pc en gebruik kunnen maken van de reeds gedeelde mappen en printers.
 
Dat is dus een probleem. Kennelijk heb je een thuisgroep al op een van die andere twee systemen.

Dit heb je denk ik al ondernomen en rechts staan ook allerlei linkjes die er toe doen. Ja ik weet dat je er voorzichtig mee moet zijn, wat een gedoe he. Klik

Er staan wat fixet op, maar welke dat is, zover heb ik niet gekeken. Succes en ik hoop echt dat het je lukt.

Maar lees eerst dit eens even over de thuisgroep bijna onderin. Klik
 
manamana,
Ja ook deze opties had ik zelf al uitgevoerd en gelezen op internet.
Jammer...

Ik had een thuisgroep toen ik mijn pc aan t installeren was. (office pakket er op zetten enz.) Windows 8 stond er al op.
Het is ook een nieuwe pc aangeschaft, dus niet een van iemand anders waar al iets op heeft gestaan.
Maar na diverse updates is de thuisgroep niet meer actief op alle pc's.
Ik heb ook geprobeerd om de firewall (AVG) op alle pc's uit te zetten en dat maakte ook niet uit.
Ik heb ook al gelezen dat ik niet de enige ben waarbij de thuisgroep het op eens niet meer doet.
Of dit allemaal windows 8 pc's zijn weet ik niet meer.

Alle ideeën zijn welkom, ook al heb ik al veel uitgeprobeerd.
Er kan er altijd een tussen zitten waar ik niet aan gedacht heb of die ik nog niet wist.
 
Ja en toch wil ik je proberen te helpen. Ik weet dat het frustrerend is. Ggrrr:evil:

Er zijn inderdaad vele problemen. Windows 8 hadden ze maar niet moeten maken.

Klik voor nog een man die ermee zit (zat)

Welke virusscanner heb je AVAST of zo (eraf). Of de firewall die gek doet. (even uitschakelen)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hier morgen even mee verder.
Ik laat het je nog even weten.
Ik heb het gelezen en ik zal ook eens naar de router kijken. (had hij ook problemen mee) Mijn software van de router pakt windows 8 ook niet.
Maar het blijft een feit dat het wel gewerkt heeft.
Firewall is AVG 2015. En eraf of uitzetten maakte ook niet uit.

Ik heb ook spijt van windows 8, maar ben er verder wel al erg handig mee geworden.
Tot morgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof je op je woord dat het natuurlijk gewerkt heeft. Mogelijk is een of andere update misschien wel de schuldige. Systeem herstel werkt dus niet, OF.....

Systeemherstel, enkele dagen of weken terug kun je aanvinken volgens mij. Tja en dan die router is ook een vreemd iets. Tot morgen dan.
 
Beste Mananana,
Het is gelukt.
Het lag aan de routerinstellingen.
Ik heb de software via een omweg geïnstalleerd en de firmware geïnstalleerd.
(weer een makke van win8)

Ik zag opeens de laptop (die stond aan) in het netwerk verschijnen.
De thuisgroep weer aangemaakt en ja hoor ........ Hij doet het weer.

Mijn dank is groot.:D:thumb:
 
He tof dat het is gelukt. Helemaal happy :D Bedankt voor de terugkoppeling en wellicht tot ziens op dit forum. Groeten Manamana. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan