• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Office 2007: alleen uren berekenen op ma-vrij tussen 8:30 en 17:00

Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
438
Hallo,

In het verleden heeft iemand een voorbeeld gemaakt waarin alleen de uren werden geteld tussen 8:30 en 17:00. dit werkt nu niet meer, ik vermoed omdat we overgegaan zijn naar office 2007. Het betrof toen in ieder geval een formule die 'pauzeofwerkvantot' heet, maar daar kan ik op internet niets over terug vinden.

Weet iemand hoe ik uren kan tellen die alleen op maandag tot en met vrijdag vallen en dan ook alleen tussen 8:30 en 17:00 uur? Eventueel een voorbeelddocument met dit erin dat ik het zelf aanpas?

In de bijlage een document wat ik vanmorgen in Excel 2007 heb gemaakt. Wanneer ik de tijd wijzig krijg ik de foutmelding #NAAM.Nb. de 1e 5 kolommen zullen steeds wijzigen door een csv import.

alvast bedankt,
emc.Bekijk bijlage 20150323, Afhandeltermijnen WDA.xlsx
 
Dat zal in het oude document waarschijnlijk een VBA fiunctie zijn. Die kan je dan kopiëren uit het oude document om deze in het nieuwe document te plaatsen.
Dat is tenminste 1 van de mogelijkheden. De melding #NAAM geeft aan dat die functie nu niet kon worden gevonden.
 
Helaas heb ik dit bestand niet meer, dit is overschreven.
 
Op internet niets gevonden?

zoek op deze webstek (pauzeofwerkvantot) en vind:

HTML:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/725035-Tijden-uit-laten-rekenen-in-Excel-2010-maar-dan-anders?highlight=pauzeofwerkvantot

simpel hè
 
de module terug in het bestand geplaatst.
 

Bijlagen

  • Kopie van 20150323, Afhandeltermijnen WDA.xlsm
    29,7 KB · Weergaven: 35
Zo simpel blijkt het niet, althans niet voor mij. Ten eerst wordt er op de bijlage in een latere reactie een verbetering aangegeven waar ik de foutmeling #naam bij krijg als ik ze doorvoer. Ten wordt in dit voorbeeld de weekenden gewoon doorgeteld.

Andere opties? iemand die het snel kan fixen?
 
Ha Plongske,

Dank voor je actie! Na nog een andere 'formule-update'werkt het weer perfect.

THANKS!
 
Hallo (Plongske?),

het blijkt dat de weekenden meegeteld worden. Als een storing dan op vrijdag wordt gemeld en maandagmorgen wordt opgelost wordt er alsnog de code 'te laat' weergegeven. doe ik iets niet goed?

alvast bedankt!
 
Naamloos.jpg

Er is iets naders raars aan de hand. wanneer ik een melding van vrijdag tot maandag laat open is de conclusie 'te laat'. wanneer ik de melding echter tot de dinsdag laat lopen is de conclusie 'op tijd'. Het zou andersom moeten zijn, zie bijlage.
 
Kan je even meer uitleg geven wanneer te laat en wanneer op tijd?
 
Alles meer dan 5 uur is te laat. daarbij moeten alleen de uren tussen 8:30-17:00 uur worden geteld en alleen op maandag tot en met vrijdag. het weekend dus niet.
 
Dan bedoel je waarschijnlijk dit.
Ik heb de macro verwijdert, volgens mij zat er inderdaad een foutje in voor de weekends en heb een formule in de plaats gezet in kolom F.

Ik heb ook de formule van "te laat" aangepakt, Want volgens mij krijg je pas een te laat na 5 dagen of als de afgehandelde tijd kleiner was dan 13 minuten.
 

Bijlagen

  • 20150323, Afhandeltermijnen WDA.xlsx
    22,5 KB · Weergaven: 26
Ontzettend bedankt, die formule, ik doe het je niet na. Blij!
 
Graag gedaan.
Indien je wenst kan je nog een lijstje opmaken met de feestdagen in een aparte kolom en daarnaar verwijzen in de functie netto werkdagen bij vakantiedagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan