installatie probleem Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
hallo,

Ik wil de "gratis" update naar Windows 10 uitvoeren die al gereserveerd was. Echter krijg ik steeds de melding: "Kan Windows 10 niet installeren" met de volgende mededeling erbij: "De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt". Verder installeren lukt dus ook niet.
Wat kan ik doen om dit te veranderen??? Ik ben een redelijke leek hierin dus.......:shocked:
Ik heb een legale Windows 7 met een gedeelde partitie erop (C en D schijf)
 
Gedeelde schijf (een partitie met schijfletter C: en eentje als D: ). :)
Zou er moeten staan.

Wel voldoende ruimte op de C:?
 
Hallo allen. Als ik me niet vergis moet je ook service pack 1 hebben op je huidige systeem. Anders kun je W 10 niet installeren.

Hier kun je dat even controleren.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/learn-how-to-install-windows-7-service-pack-1-sp1

En hier een hele vracht aan tips. Altijd handig voor als je hem hebt.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/support

Heb je alles dan kan je hier nog eens rechtstreeks proberen.

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
 
Laatst bewerkt:
Gedeelde schijf (een partitie met schijfletter C: en eentje als D: ). :)
Zou er moeten staan.

Wel voldoende ruimte op de C:?
Hoeveel ruimte moet ik vrij hebben dan op de C schijf??? Ik heb nog 85 Gb vrij van de 241 Gb op de C schijf, en de D schijf heeft nog 88 Gb vrij van de 210 Gb, dus dat zou toch genoeg moeten zijn???
 
De download van Windows 10 is ongeveer 3 GB groot. De Windows 10-installatie is een zogenoemde 'In place'-upgrade. Dat betekent dat de software automatisch je huidige Windows 7- of 8-installatie direct bijwerkt naar Windows 10, zonder verlies van je data en instellingen. Een schone installatie van Windows 10 lijkt hierdoor vooralsnog niet mogelijk, maar exacte details hierover zijn nog niet bekend.