installatie probleem Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
hallo,

Ik wil de "gratis" update naar Windows 10 uitvoeren die al gereserveerd was. Echter krijg ik steeds de melding: "Kan Windows 10 niet installeren" met de volgende mededeling erbij: "De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt". Verder installeren lukt dus ook niet.
Wat kan ik doen om dit te veranderen??? Ik ben een redelijke leek hierin dus.......:shocked:
Ik heb een legale Windows 7 met een gedeelde partitie erop (C en D schijf)
 
Gedeelde schijf (een partitie met schijfletter C: en eentje als D: ). :)
Zou er moeten staan.

Wel voldoende ruimte op de C:?
 
Hallo allen. Als ik me niet vergis moet je ook service pack 1 hebben op je huidige systeem. Anders kun je W 10 niet installeren.

Hier kun je dat even controleren.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/learn-how-to-install-windows-7-service-pack-1-sp1

En hier een hele vracht aan tips. Altijd handig voor als je hem hebt.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/support

Heb je alles dan kan je hier nog eens rechtstreeks proberen.

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
 
Laatst bewerkt:
Gedeelde schijf (een partitie met schijfletter C: en eentje als D: ). :)
Zou er moeten staan.

Wel voldoende ruimte op de C:?
Hoeveel ruimte moet ik vrij hebben dan op de C schijf??? Ik heb nog 85 Gb vrij van de 241 Gb op de C schijf, en de D schijf heeft nog 88 Gb vrij van de 210 Gb, dus dat zou toch genoeg moeten zijn???
 
De download van Windows 10 is ongeveer 3 GB groot. De Windows 10-installatie is een zogenoemde 'In place'-upgrade. Dat betekent dat de software automatisch je huidige Windows 7- of 8-installatie direct bijwerkt naar Windows 10, zonder verlies van je data en instellingen. Een schone installatie van Windows 10 lijkt hierdoor vooralsnog niet mogelijk, maar exacte details hierover zijn nog niet bekend.

Bron www.pcmweb.nl

Lees verder


Het downloaden neemt veel tijd in beslag ongeveer 2 a 3 uurtjes. T:pke your time.
 
Laatst bewerkt:
Misschien helpt dit. Het heeft mij wel geholpen!

Hallo allemaal,

Ik had gisteren precies hetzelfde. Ik kreeg ook te zien in mijn windows-update dat Windows 10 tot 2x mislukt was, steeds met een foutcode 80240020. Dus toen wist ik dat wachten geen zin had, er was iets heel erg mis met de download.

Toen ben ik gaan googlen, het bleek dat ik niet de enige was met dit probleem.

Je kunt deze stappen ook nemen als je de installatie wil forceren en geen zin meer hebt in wachten.

Ik heb het probleem op kunnen lossen door de onderstaande stappen op deze website:


http://www.zdnet.be/tips/170091/zo-kan-jij-de-windows-10-update-vandaag-forceren/


Het werkt echt! Lees de site goed door.

Ik vond het ook best eng om alle bestanden te verwijderen in


C:\Windows\SoftwareDistribution\Download


maar dat kan je rustig doen. Door deze regel in het zoekveld te plakken kom je er vanzelf. Het is bij mij heel goed gegaan.

Daarna type je in het zoekveld opdrachtprompt. Eerst met de rechtermuisknop op het icoontje op "uitvoeren als administrator" klikken.

In het veld van opdrachtprompt plak je deze regel:


wuauclt.exe /updatenow


Na een tijdje zal het scherm verschijnen met de vraag of je windows 10 wilt upgraden.

Installatie gaat vanzelf maar zal wel ruim anderhalf uur in beslag nemen.

Veel succes.
 
Oke, maar bij mij staat er geen foutcode vermeld, zie Printscreen:
123rv6d.jpg
 
Exotisch probleem dus zie punt 3. Welke ik zojuist las

Haal er iemand bij als je het zelf niet durft te doen. Maar hier wordt het omschreven.

En of het werkt weet ik ook niet. Knap vervelend zeg. :confused: Eigen risico.

http://www.zdnet.be/tips/170091/zo-kan-jij-de-windows-10-update-vandaag-forceren/

Anders wachten op update, maar of dan hetzelfde probleem zicht voordoet is mij niet bekend.

De tijd zal het leren. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Dat "eigen risico" baart mij zorgen. Ik wacht dan wel op een update of zo, Windows 7 werkt nog prima voorlopig
 
Je bent een verstandige heb ik in de gaten. :d Rustig afwachten. Goed weekend.
 
het beste wat je kan doen is gewoon wachten op de upgrade windows 10
 
Beste Spocky. Die update is al binnen, alleen kan ik hem niet installeren........ (Zoals hier boven al omschreven is:cool:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een andere oplossing om windows 10 te installeren :
download het iso bestand van windows 10 via deze link
daarna download je eerst die iso file van windows 10 .... als dat gebeurd is download je windows 7 usb/dvd tool
dan installeer je deze windows 7 usb/dvd tool en als het window geopend is van je tool zoek je met het pijltje rechts van de zoekbalk naar je iso file en daarna vraagt de tool naar welke bron deze iso file moet worden gezet en bootable gemaakt wordt .... kies dvd of usb, ik zou voor een usb kiezen en dan zet de tool windows 10 op je usb stick en nadien als alles klaar is sluit je de tool en zoek je naar de setup van windows 10 op de usb stick en rest volgt vanzelf :thumb:
nadien staat windows 10 pro erop,wel in het engels maar je kan dat veranderen als je die talenpakket download en installeert ...!
 
welnee, het is precies hetzelfde wat je krijgt. Met bovenstaande uitleg help je alleen de upgrade een handje, dat is alles. Hij komt ook via windows update binnen, dus er is absoluut niets aan de hand. Daarna klik je op windowsupdate. Het zal gaan downloaden en installatie voorbereiden.
Daarna pas zal de echte upgrade gaan starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
welnee, het is precies hetzelfde wat je krijgt. Met bovenstaande uitleg help je alleen de upgrade een handje, dat is alles. Hij komt ook via windows update binnen, dus er is absoluut niets aan de hand. Daarna klik je op windowsupdate. Het zal gaan downloaden en installatie voorbereiden.
Daarna pas zal de echte upgrade gaan starten.
------->FOUT!

ik heb het zelf zo gedaan met mijn windows pc, want ik kreeg ook een reservatie en had nadien verschillende keren een update windows 10 ontvangen maar het mislukte altijd!
Ik was dat wachten voor niks beu en die mislukkingen door windows update, dat ik het zelf heb ondernomen om windows 10 (iso-file) te downloaden via LINK en nadien via microsoft die windows tool gedownload om die iso file van windows 10 bootable te maken, van daaruit begin je windows 10 te installeren via usb of dvd ;)


windows 10 screendump.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bestanden staan gewoon in de root als je hebt geupdated als &windows.~ws, vermoedelijk op hidden maar dat staat hier uit, en als die binnen zijn dan pas wordt er geupgrated.
 
------->FOUT!

ik heb het zelf zo gedaan met mijn windows pc, want ik kreeg ook een reservatie en had nadien verschillende keren een update windows 10 ontvangen maar het mislukte altijd!
Ik was dat wachten voor niks beu en die mislukkingen door windows update, dat ik het zelf heb ondernomen om windows 10 (iso-file) te downloaden via LINK en nadien via microsoft die windows tool gedownload om die iso file van windows 10 bootable te maken, van daaruit begin je windows 10 te installeren via usb of dvd ;)

Dan ben je waarschijnlijk vergeten om eerst de download distributiemap volledig leeg te maken, dit om fouten te voorkomen.
Deze map moet eerst volledig leeg zijn. C:\Windows\SoftwareDistribution\Download



Bekijk bijlage 243091
 
"Dan ben je waarschijnlijk vergeten om eerst de download distributiemap volledig leeg te maken, dit om fouten te voorkomen.
Deze map moet eerst volledig leeg zijn. C:\Windows\SoftwareDistribution\Download "...... ik ben dat niet vergeten beste Irisss want zo had ik het ervoor geprobeerd zoals jij beschreven had maar bij mij lukte dat niet zodus op mijn manier lukt het altijd bij iedereen ! :thumb:
En mijn foto bovenaan bewijst het dat ik gelijk heb, anders zou ik het niet posten op het forum ;)
 
Laatst bewerkt:
Oplossing gevonden

Ik had hetzelfde probleem als de topicstarter. Dit draadje hielp mij tot de oplossing. In mijn geval had ik voorheen alleen W7 op mijn laptop. Daar heb ik uiteindelijk W8 en later 8.1 als Dual Boot opgezet. Gevolg is dat de Bootpartitie maar 100MB blijft. Te weinig om de laptop bij te werken naar W10. Oplossing is het vergroten van die partitie. En daar kun je dan weer het tooltje voor gebruiken waar al eerder naar is verwezen http://www.zdnet.be/tips/170091/zo-k...daag-forceren/ onder het kopje exotische oplossing. Ik heb in dit geval de partitie achter de Bootpartitie met 200 MB verkleind en die bij de Bootpartitie getrokken zodat deze op 300 MB kwam. 300 MB is de normale grootte vood de Bootpartitie van W8(.1).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan