USB autoversterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo allemaal, ik ben de gelukkige eigenaar van een Ford Thunderbird uit 1964. De audiovoorziningen waren toentertijd op zijn zachts gezegd spartaans (mono geluid met AM radio) waardoor een upgrade naar de huidige tijd bijna pure noodzaak is. Het zou heel gemakkelijk zijn om een DIN radio te kopen en die ergens te bevestigen, alleen vind ik dat totaal niet mooi en zoek naar een manier waar alles verborgen zit, bij de speakers is dan na veel puzzelen al gelukt.
Ik dacht een oplossing gevonden te hebben in een kleine versterker dat ik, verborgen onder de armleuning geplaatst heb. Alleen blijkt nu dat het apparaat hier de link niet toereikend is voor wat ik wil. Ik zou graag een 4 kanaal versterker willen zodat ik het geluid van voor en achter apart kan regelen middels een fader, bluetooth mogelijkheid zou helemaal super zijn, maar minimaal een AUX ingang. Uiteraard is geluidskwaliteit ook een beetje van belang. Voor in de toekomst zou het ook mooi zijn als de versterker op een eindversterker aangesloten zou kunnen worden.
Hebben jullie een idee wat ik toe kan passen.

Je hebt het over een versterker. Maar op een versterker zit geen bluetooth.
Dus je hebt het over de radio denk ik ?????????????????

Versterkers werken normaal gesproken niet via aux of bluetooth.

Als je een radio hebt dan behoor je de front en rear speakers al in te kunnen regelen. Ik ben nog geen radio tegengekomen waarbij dat niet kan. (Tenzij extreem oud)

Kun je vertellen wat je nou precies probeert te doen?

Als je een radio erin zet met 4 speakers dan werkt het toch gewoon en die speakers kun je rear/front gewoon apart instellen.
En dan moet je gewoon een bluetooth radio kopen als je dat wilt.

Hallo Hans,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik was inderdaad niet erg duidelijk. Een standaard DIN radio toepassen vind ik geen optie omdat ik daar geen ruimte voor heb om verborgen aan te brengen. De versterker uit http://nl.aliexpress.com/item/Lepy-Mini-HIFI-2-1-3-CH-Bass-Stereo-Audio-Car-Home-MP3-4-Amplifier-Output/32500429214.html?spm=2114.01020208.3.10.vwzxq3&ws_ab_test=searchweb201556_1_79_78_77_80,searchweb201644_0,searchweb201560_9&detailNewVersion=2deze advertentie zou wel heel mooi passen gezien het formaat. Bluetooth mogelijkheid kan verkregen worden door een BT ontvanger aan de line in aan te sluiten.
Dus wat belangrijk voo me is is dat het een kleine versterker is wat weg gewerkt kan worden, dus niet in het zicht hoeft te zitten. Een radio functie is niet nodig omdat al het geluid via een telefoon of tablet zal lopen.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is

Hallo

Dit zou bruikbaar moeten zijn , mits een paar aanpassingen ...

http://www.benl.ebay.be/itm/12V-Car...082551?hash=item43e170eab7:g:UmsAAOSwT6pV1wwr

Kaartlezer , u.s.b. , bluetooth ... , en is redelijk kompakt.

Uitgang audio aansluiten op een deftige versterker (eindtrap)

Zo goed als zeker zul je het audioniveau moeten verzwakken om oversturing te voorkomen (weerstandeling of multiturn) ...

Dit ziet er beter uit , en vermoedelijk onmiddelijk bruikbaar:

http://www.benl.ebay.be/itm/Wireles...685791?hash=item2a5aa9861f:g:-~kAAOSw14xWKD-h

Nog een greep uit wat er zoal bestaat :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=usb+mp3+decoder+&_sacat=0

Peter

Laatst bewerkt:
Hoi Peter, dit is inderdaad ook heel erg mooi! Compacter is het niet te krijgen lijkt me :)
Ik ben niet goed op de hoogte van audio apparatuur, wat moet ik hierachter nog aansluiten mbt versterking?
Ik ga ervan uit dat deze decoder enkel MP3 omzet naar bruikbaar geluid wat vervolgens weer naar een versterker gestuurd moet worden. Heb je een idee wat ik daarvoor kan gebruiken?

Na uren zoeken op internet ben ik er nu voor een deel uit, het gaat waarschijnlijk deze worden:
http://nl.aliexpress.com/item/LCD-1...-shipping/32325880105.html?detailNewVersion=1
Maar nu verder.........ik neem aan dat er hierachter een voorversterker moet komen en daarna een eindversterker? Op de mp3/usb/bluetooth module zitten namelijk maar 2 uitgangen maar ik zou graag 4 speakers aan willen sluiten.
Kun je iets concreter zijn, Peter?

Oh ja, wat bedoel je me weerstandeling of multiturn?

Laatst bewerkt:
Hallo

"Maar nu verder.........ik neem aan dat er hierachter een voorversterker moet komen en daarna een eindversterker? Op de mp3/usb/bluetooth module zitten namelijk maar 2 uitgangen maar ik zou graag 4 speakers aan willen sluiten."

Volgens mij geeft deze module een standaard niveau van het audio uitgangssignaal , en kun je deze rechstreeks aansluiten op de ingang van een eindversterker.

Module en standaard eindversterker stereo.

Op de meeste eindversterkers kun je 2x 2 speakers aansluiten (stereo).

"Oh ja, wat bedoel je me weerstandeling of multiturn? "

Mits je vermoedelijk geen audio niveauaanpassing zult moeten doen , heb je dit niet nodig.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan