2 servers op 1 ip?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0518

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2012
Berichten
116
Hallo!
Ik ben vrij nieuw met het hosten van websites maar ik ben laatst tegen een probleem aangelopen:

Ik heb mijn eigen website op host nr 1. Hier staan wat probeerseltjes PHP. (gehost op een raspberry pi met apache2)
Op host nr 2 staat een spel van 4gb dat niet op de raspberry pi kan (gehost met XAMPP)

Ik kan dus niet beide port 80 port-forwarden. Het liefst zou ik niet een van de 2 op bijvoorbeeld op port 8080 zetten.
Ik heb ergens gelezen dat ik een proxy ofzo kan maken. Is dit een goede manier en hoe zou dit dan moeten?

Dankjewel voor jullie hulp!
 
in principe kun je in dit geval nog steeds toe met een enkele server toch? heeft de tweede instantie een eigen server nodig? Anders kun je prima alles via de eerste server hosten. Ook kan je gebruik maken van "hosts" door bijvoorbeeld:

game.mijnserver.nl door te verwijzen naar je tweede host. Via je rpi kun je dan zelf intern doorlinken naar je tweede server. Zo zijn er vast nog enkele andere oplossingen.
 
Mist je een beetje kennis van Linux hebt zou je dit kunnen doen:
Een proxy op zetten voor poort 80 op je RspPi:
- NGINX Installeren op de RspPi
- Apache poort veranderen naar 8080
- NGINX instellen als proxy.

Je config stel je dus in als:
/etc/nginx/sites-available/default
Code:
#verkeer voor je game
server {
        listen 80;
        server_name site2.nl www.site2.nl;

        location / {
                proxy_pass http://ip-van-de-server-waar-je-spel-draaid;
        }
}

#overige verkeer
server {
        listen 80 default_server;
        server_name _;

        location / {
                proxy_pass http://localhost:8080;
        }
}

en dan forward je alleen poort 80 naar je raspberry pi. en die stuurt het verkeer verder door.
Ik hoop dat je iets aan me informatie hebt. je moet natuurlijk zelf wel een beetje googlen. de config heb ik even uit me hoofd getypt ik weet niet of die 100% klopt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan