• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar waren jullie op de HelpMijDag 2-jun-2018 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat de stijging veroorzaakt wordt door 1 gebruiker op het forum...:d
 
Hier de hint:

:evil:

staartje even wegdenken ....
 
Ik moet zeggen dat dit een leuk topic is geworden, wellicht wat meer member's chat maar goed ik snap waarom hij juist in Excel zou moeten staan.

Het is voor mij ook alweer even geleden dat ik onder de mensen ben geweest dus ik ga voor 2019 ook goed mijn best doen (ervanuitgaand dat ik dan weer mag autorijden).

Een gezicht bij enkele namen koppelen zou ook geen overbodige luxe zijn ;)
 
Er is al weer een maand voorbij.
Dus heb ik nog eens een overzicht gemaakt.
Augustus is duidelijk een vakantie maand.
Het Excel Sub-forum scoort weer het hoogste met 69 berichten per dag.
Dat was in de laatste 20 dagen van Juli 92 bpd.
We zullen na september nog eens kijken en zien of we dan weer op het vorige niveau uitkomen.
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev6.xlsb
    247,4 KB · Weergaven: 46
Affijn ik mijmer maar wat...
Al die genoemde vijf punten bevatten een waarheid.
Punt 6 zou moeten zijn: goede oplossingen kunnen een zeer hoog rendement opleveren en wie wil dat niet en dit is ook nog eens gratis!

Wat zou de succes-formule toch zijn?
Ja, dat is dan waar. Het heeft denk ik wel een nadelig effect op de rest van de sub-fora. Vaak bestaat de eerste en tweede pagina van > Nieuwe/Laatste berichten louter uit Excel onderwerpen. Dan kunnen leden en gasten denken dat het vooral een forum is voor Excel e.d. (beeld) en wijken uit voor overige vragen naar een andere forum.

Naar statistieken moet je regelmatig kijken, dan zal je een trend kunnen ontdekken.
Begrijp niet wat hier dan het doel van is. Wil je dan sturen? Heb niet de indruk dat je dat wilt. Als ik alles lees zoek je meer een bevestiging van het succes van het Sub-forum Excel. Waar wil je naar toe?
 
Laatst bewerkt:
Waar wil je naar toe?
Leuk dat je reageert op mijn mijmeringen :)
Wat goed is, wil ik graag behouden.
Het voortbestaan van onze website gaat niet zonder inspanning.
Bij het uit de lucht halen van www.worksheet.nl had ik het gevoel: Wat jammer en had ik iets kunnen doen.
Nu zijn er geen signalen dat het slecht gaat met www.helpmij.nl en zeker niet met ons Excel sub-forum.
Deze site bied nu eenzelfde vraagbaak en ik ben van mening dat je af en toe eens met een helicopterview naar kijken hoe het systeem werkt en of het wordt gewaardeerd.
Dan zou je iets kunnen doen als het minder goed lijkt te gaan.
Ik zeg: af en toe, omdat we natuurlijk gewoon moeten blijven doen waar we mee bezig zijn en daar ons voordeel mee doen.
 
Wat goed is, wil ik graag behouden.
Dan zou je iets kunnen doen als het minder goed lijkt te gaan.
O.a daarom reageer ik, omdat jouw nadruk wat eenzijdig ligt op Excel. Worksheet.nl ken ik niet, is dan voor mijn tijd.

Dan zou je iets kunnen doen als het minder goed lijkt te gaan.
Denk dat mensen over het algemeen zeer tevreden zijn.

Volgens mij zijn alle sub-fora op een forum belangrijk, immers in al die onderwerpen zijn en blijven problemen. Op die momenten moeten mensen denken aan Helpmij.nl voor hun oplossingen.

Ik zat te denken aan een nieuwe openingspagina, niet meer > Laatste berichten > Nieuwe berichten maar een aantal berichten ingedeeld in meerdere rubrieken bijvoorbeeld met de betreffende kop: (blijven wel nieuwe berichten)

4 berichten Besturingssysteem
4 berichten Software
4 berichten Hardware
4 berichten Antivirus - Firewalls - Spyware
4 berichten Netwerk
4 berichten E-mail
etc.
Zoals het nu is, staan alle onderwerpen door elkaar. Dat is niet overzichtelijk.

Als mensen dan interesse of voorkeur hebben voor een bepaalde groep, kunnen ze gelijk daar bij kijken. Is overzichtelijker. Nu heb je een hele waslijst aan nieuwe berichten soms meerdere pagina's en die moet je dan nalopen of er nog iets interessants staat.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het onder de aandacht brengen van andere subfora dan excel, een goede zaak is.
Mij lijkt wel dat het succes van een subforum een zichzelf versterkend effect heeft.
Een subforum met veel vragen:
  • trekt veel experts met goede antwoorden
  • leidt zijn eigen experts op doordat er veel vragen worden beantwoord
  • er kan in veel vragen worden nagekeken met goede antwoorden.
  • beantwoordt veel vragen succesvol
  • beantwoordt veel vragen snel
  • beantwoord moeilijke vragen worden in enkele dagen
  • beantwoord echt moeilijke vragen over en langere periode

Worden in andere subfora de vragen ook succesvol beantwoord?
Ik denk dat een forum het geluk moet hebben dat er expert vragen beantwoordt, zodat er een aanzuigend effect ontstaat.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al schreef, mee eens en oneens.

Worden in andere subfora de vragen ook succesvol beantwoord?

Jouw visie wordt in deze vraag al goed weergegeven.

Het is een behoorlijk onprettig uitgedrukt en de suggestie die deze wekt is niet waar. Volstrekt onaanvaard voor alle mensen/helpers die op zich op de subfora ook meer dan honderd procent inzetten.

Denk ook niet dat dit jouw bedoeling is. En niet iedereen zit altijd te wachten op "experts". Die zijn niets meer of minder dan andere mensen. Alle "helpers", "experts" en "deskundigen" moeten altijd zorgen voor een prettige omgeving op Helpmij.nl. Daarom is het ook belangrijk dat je afstand kunt nemen. Effe dimmen, zou Jan Marijnissen zeggen, al is dat mijn favoriete figuur niet.

Als je dan helemaal een 'expert" Excelforum wilt maken moet je afsplitsen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik denk dat een forum het geluk moet hebben dat er expert vragen beantwoordt, zodat er een aanzuigend effect ontstaat.
Dat moet dus helemaal geen geluk en/of iets bijzonders zijn. Helpmij.nl bestaat uit alle leden, gebruikers, gasten, donateurs en experts.
 
Misschien is de uitdrukking expert wat ongelukkig.
Maar een expert is voor mij een helper met voldoende kennis en ervaring.
Die kennis en ervaring kan zijn opgedaan op het werk maar ook in de vrije tijd.
Een expert kan direct antwoord geven, of wanneer het het probleem niet direct duidelijk is, de juiste tegenvragen stellen.
 
Laatst bewerkt:
En weer een maand voorbij.......
Ik zal vanavond de statistieken van September draaien en uploaden.
Zijn er mensen die zelf een methode hebben om statistische analyses te doen op onze HelpMij-site ?
 
Ha Piet,

Ik ben benieuwd.

Welke vragen wil je met die statistische analyses beantwoorden ?
 
Hier is tie weer: Het overzicht van de maand September.
De vakantie periode is duidelijk voorbij.
De topscoorder is weer Excel en VBA: gemiddeld 104 berichten per dag en 12 nieuwe onderwerpen per dag.
@snb,
Het zou interessant zijn om te weten hoeveel bezoekers er per dag de sub-fora alleen maar bekijken.
Een topic wordt een aantal keren bekeken en een bijlage geeft aan hoeveel views er zijn geweest.
Ik weet niet hoe je die getallen kunt vangen.
Dat zou een veelvoud moeten zijn van het aantal onderwerpen en berichten.
Dat getal zegt iets over hoe vindbaar en hoe populair de site is.
We worden er verder niet beter van van al die getallen en trends, maar soms hebben kleine veranderingen grote gevolgen.
En als je die kunt visualiseren kun je misschien erger voorkomen.
Ook zou je kwaliteits verbetering kunnen onderzoeken:
Sub-fora die geen activiteiten vertonen zou je kunnen minimaliseren er druk bezochte sub-fora misschien verder opsplitsen in meer specifieke subs.
Een goed voorbeeld id het sub-forum: VBA dat afgesplitst is van Excel.
Je zou kunnen denken aan: Draaitabellen, PowerPivots, PowerQuery, Grafieken, Excel-Beginners
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev7.xlsb
    253,9 KB · Weergaven: 46
Een beetje later dan belooft (druk op het werk), maar hierbij toegevoegd rev.8
We zien een lichte stijging in het aantal berichten per dag (Excel+VBA: 105,5 ber. per dag)
Opvallend is het wel dat het vrij constant is (op de vakantie-maanden: Juli en Augustus na)
Ik vind dat er dagelijks veel Excellers worden geholpen, en dat meestal door een redelijk kleine groep helpers.
Het zou interessant zijn om te weten hoeveel verschillende TS-en er zijn en hoeveel TS-en terug blijven komen naar de HelpMij site.
M.a.w. Is de website interessant genoeg om terug te blijven komen.
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev8.xlsb
    268,8 KB · Weergaven: 40
Interessante vragen, alleen wat moeilijker om te beantwoorden ... .
Een ranking van de helpers over de laatste periode vind ik anders leuker dan 1 van de TS.
Het lijkt over alle subfora een ongeveer constante verhouding van 8 berichten per onderwerp. Zou dat willen zeggen dat de vragen bij aanvang niet duidelijk genoeg waren (mijn ervaring) ?
 
Laatst bewerkt:
We zien een lichte stijging in het aantal berichten per dag (Excel+VBA: 105,5 ber. per dag)
Kleinigheidje misschien maar als sub-forum VBA niet op nr 2 staat klopt de berekening niet. (zie periode Juli, Augustus)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan